ΑΥΤΙΣΜΟΣ - ΓΕΝΙΚΟ Ή ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ; - Η ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Είναι απολύτως φυσιολογικό και δικαιολογημένο το άγχος που αισθάνεται η πλειοψηφία των γονέων για την μετάβαση του παιδιού από το μικρόκοσμο της οικογένειας, στο νέο σχολικό περιβάλλον του νηπιαγωγείου. Η αγωνία των γονέων περιστρέφεται τόσο γύρω από την ομαλή ένταξη του παιδιού στην ομάδα των συνομηλίκων του, όσο και γύρω από τις ικανότητες και δεξιότητες τις οποίες θα πρέπει να αναπτύξει για να μπορέσει να ανταποκριθεί επιτυχώς στην σχολική καθημερινότητα.
Τι γίνεται όμως όταν το παιδί ανήκει στο Φάσμα του Αυτισμού και υπάρχουν οι διαπιστωμένες δυσκολίες στον τομέα της Κοινωνικότητας, της Συμπεριφοράς και της Επικοινωνίας;
Σίγουρα η επιτυχής ανταπόκριση του παιδιού με αυτισμό σε ένα νέο - και έξω από την μέχρι πρότινος εκμαθημένη καθημερινότητά του- περιβάλλον, αποτελεί πηγή επιπρόσθετου άγχους για τον γονέα, ο οποίος κατέχει ενεργό ρόλο στην εκπαίδευση του παιδιού του. Όταν έρθει η μεγάλη ώρα της απόφασης εκεί γύρω στην ηλικία τον 5 ετών, όπου ο γονέας θα βρεθεί σε δίλλημα σχετικά με την εκπαίδευση του παιδιού του, η έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση του θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο που θα βοηθήσει στην παροχή όλων των μετέπειτα υποστηρικτικών κινήσεων προς το παιδί του που έχει αυτισμό.
Η επιλογή φοίτησης του παιδιού με αυτισμό πραγματοποιείται ανάλογα με το επίπεδο λειτουργικότητας του, είτε σε Ειδικό είτε σε Γενικό Νηπιαγωγείο (σε Τμήμα ένταξης: εξατομικευμένη παρέμβαση σε χώρο εκτός τμήματος για κάποιες ώρες ή με Παράλληλη στήριξη: παρέμβαση εντός του τμήματος από ειδική νηπιαγωγό που βρίσκεται δίπλα στο παιδί όλες τις διδακτικές ώρες)
Τρία είναι τα σημαντικά σημεία στα οποία οφείλει να δώσει έμφαση ένας γονέας που έχει παιδί με αυτισμό πριν λάβει την μεγάλη απόφαση σχετικά με την φοίτηση του παιδιού του.
Έγκυρη αξιολόγηση των αδυναμιών και δυνατοτήτων του παιδιού