interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΘΕΑΤΡΟ...ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΜΕΡΟΣ 1 - ΓΝΩΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο αποτελούν μέρες προσαρμογής για παιδιά, γονείς και νηπιαγωγούς. Ειδικότερα για τα παιδιά είναι απαραίτητο ένα χρονικό διάστημα προκειμένου να γνωριστούν μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς, να εξερευνήσουν το νέο τους χώρο και να ενταχθούν ομαλά στο καθημερινό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Στη συνέχεια προτείνονται κάποιες απλές θεατρο-παιδαγωγικές δραστηριότητες, με σκοπό να διευκολύνουν τη διαδικασία προσαρμογής. Για λόγους ευκολίας παρουσιάζονται ταξινομημένες σε τρεις κατηγορίες:

  •     Παιχνίδια γνωριμίας με τους άλλους
  •     Παιχνίδια γνωριμίας με το χώρο
  •     Παιχνίδια γνωριμίας με τους βασικούς κανόνες

Ωστόσο, η ταξινόμηση αυτή δεν είναι απόλυτη, καθώς κάποια παιχνίδια ταιριάζουν σε περισσότερες από μία κατηγορίες (π.χ. ο κύκλος ονομάτων μπορεί να είναι παιχνίδι γνωριμίας με τους άλλους, ωστόσο παράλληλα βοηθά τα παιδιά να προσεγγίσουν βιωματικά τον κανόνα «περιμένω τη σειρά μου»).

Σε αυτό το πρώτο  μέρος του άρθρου θα γνωρίσουμε τα παιχνίδια γνωριμίας με τους άλλους

Θεατροπαιχνίδια-γνωριμίας. Γνωριζόμαστε μεταξύ μας!

Παιχνίδια γνωριμίας με τους άλλους

Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται παιχνίδια που βοηθούν τα παιδιά να παρουσιάσουν τον εαυτό τους (να συστηθούν στην ομάδα) και να γνωριστούν με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.

Ο κύκλος των ονομάτων

Θεατροπαιχνίδια-γνωριμίας. Γνωριζόμαστε μεταξύ μας!Ο κύκλος των ονομάτωνΤο κλασικό παιχνίδι όπου εκπαιδευτικός και παιδιά σχηματίζουν ένα κύκλο και λέει ο καθένας με τη σειρά το όνομά του. Εκτός από τις πρώτες μέρες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποτεδήποτε εισάγεται ένα νέο μέλος στην ομάδα (καινούριος μαθητής ή εκπαιδευτικός) ή μετά από πολυήμερες διακοπές, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη στιγμή θέλουν τα παιδιά να χαλαρώσουν λίγο.

Φυσικά, επειδή αν παιχτεί πάνω από 2-3 φορές γίνεται κουραστικό, υπάρχουν πολλές παραλλαγές του πουμπορούν να κερδίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών. Έτσι, μπορούμε να παίξουμε με την ένταση, τον τόνο ή την χροιά της φωνής μας (π.χ. λέω το όνομά μου ψιθυριστά, δυνατά, με μπάσα φωνή κ.τ.λ.), αν και καλό είναι οι οδηγίες να δίνονται στα παιδιά με μορφή περισσότερο ευφάνταστων παραδειγμάτων (π.χ. μιλάω σαν γίγαντας, σαν ποντικάκι, σαν τη γιαγιά της Κοκκινοσκουφίτσας, σαν τη μητριά της Χιονάτης, κ.τ.λ.). Μπορούμε επίσης να παίξουμε με συναισθήματα ή διαφορετικούς τρόπους ομιλίας, όπως λέω το όνομά μου λυπημένα, φοβισμένα, θυμωμένα, σαν να χασμουριέμαι, σαν να τρώω ένα μήλο, σαν να με πονάει η κοιλιά μου, κ.ά. Γενικότερα, η χρήση του κάνω κάτι «σαν να...» ενθουσιάζει τα μικρά παιδιά και τα εισάγει ευκολότερα στη χρήση της θεατρικής συνθήκης. Επίσης, μπορούμε να εντάξουμε και κίνηση (π.χ. λέω το όνομά μου και σηκώνω το χέρι μου ή κάνω ένα βήμα μπροστά κ.τ.λ.), η οποία θα είναι ίδια για όλους ή ο καθένας θα διαλέγει τη δική του. Ακόμη, εκτός από το όνομα μπορεί να ακούγονται και χαρακτηριστικά στοιχεία του καθενός, όπως «με λένε... και μου αρέσει το παστίτσιο / το κόκκινο χρώμα / η Χιονάτη / η ζωγραφική κ.ά.».

Μια ενδιαφέρουσα παραλλαγή του παιχνιδιού είναι το να χρησιμοποιηθεί και σαν παιχνίδι μνήμης. Μπορούμε, αφού παίξουμε τον κύκλο στην απλή του μορφή, να παίξουμε στη συνέχεια αθροιστικά, δηλ. ο πρώτος λέει το όνομά του και ένα χαρακτηριστικό του ή κάνει μια κίνηση, ο δεύτερος λέει και κάνει ό,τι έκανε ο πρώτος και μετά προσθέτει το δικό του όνομα και χαρακτηριστικό ή κίνηση κ.ο.κ. Φυσικά ο τελευταίος θα πρέπει να θυμηθεί τα ονόματα και τα χαρακτηριστικά ή κινήσεις όλης της ομάδας και γι’αυτό θα χρειαστεί την ενθάρρυνση ολόκληρης της ομάδας (για αρχή μπορούμε να αναλάβουμε εμείς τον ρόλο του τελευταίου). Επιπλέον μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια μπάλα και αρχικά αυτός που την πετάει να συστήνεται («με λένε... και μου αρέσει...»), ενώ σε επόμενη φάση να λέει το όνομα και το χαρακτηριστικό του παιδιού στο οποίο πετάει τη μπάλα («πετάω τη μπάλα στον/ην... που του/ης αρέσει...»).

Καλημέρα

Θεατροπαιχνίδια-γνωριμίας. Γνωριζόμαστε μεταξύ μας!Καλημέρα!Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν συνέχεια του κύκλου ονομάτων ή να ενταχθεί στην καθημερινή πρωινή ρουτίνα του προγράμματος. Σε κύκλο ο καθένας με τη σειρά λέει «Είμαι ο/η... Καλημέρα!». Έπειτα όλη η ομάδα του απαντάει «Καλημέρα (τάδε)!». Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να παρουσιαστούν όλοι και στο τέλος όλη η ομάδα λέει μια δυνατή «καλημέρα».

Όπως και στον κύκλο των ονομάτων, έτσι κι εδώ μπορούμε να μιλήσουμε με διάφορους τρόπους ή να προσθέσουμε κινήσεις (τις οποίες θα επαναλαμβάνει όλη η ομάδα όταν θα καλημερίζει το αντίστοιχο παιδί). Η συχνή επανάληψη βοηθά παιδιά και εκπαιδευτικούς να μάθουν ευκολότερα τα ονόματα των άλλων.

Το καπέλο

Θεατροπαιχνίδια-γνωριμίας. Γνωριζόμαστε μεταξύ μας!Το καπέλο!Πάλι σε κύκλο, τα παιδιά κυκλοφορούν ένα καπέλο φορώντας το στο κεφάλι του διπλανού τους κάθε φορά, όσο ακούγεται μουσική. Με το σταμάτημα της μουσικής, το παιδί που κρατάει το καπέλο λέει το όνομά του και κάνει μια αστεία υπόκλιση. Βέβαια φροντίζουμε να έχουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να συστηθούν.

 

 Τα δώρα

Θεατροπαιχνίδια-γνωριμίας. Γνωριζόμαστε μεταξύ μας!Τα δώρα!Τα παιδιά μπαίνουν σε κύκλο. Στο κέντρο υπάρχει ένας φανταστικός σάκος με δώρα. Κάθε παιδί με τη σειρά του βγάζει ένα δώρο και το προσφέρει με παντομίμα σε όποιον θέλει. Αυτός που παίρνει το δώρο, κάνει πως το ανοίγει και δείχνει με παντομίμα τι είναι (π.χ. ένα ζευγάρι σκουλαρίκια που τα φοράω στα αυτιά, ένα CD που το βάζω σε ένα φανταστικό CD-player και ακούω μουσική, μια μπάλα που αναπηδά κ.ά.).Τα υπόλοιπα μαντεύουν τι είναι το δώρο. Είναι μια δραστηριότητα έκθεσης, γιατί έμμεσα κάθε παιδί φανερώνει τι του αρέσει.

 Σε σένα... μου αρέσει...

Θεατροπαιχνίδια-γνωριμίας. Γνωριζόμαστε μεταξύ μας!Σ'εσένα μου αρέσει!Εκτός από τη γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους, το παιχνίδι αυτό τονώνει την αυτοπεποίθησή τους και βοηθά τα μικρά παιδιά να καταλάβουν πως όλοι έχουν αξιόλογα χαρακτηριστικά και είναι απαραίτητοι σε μία ομάδα. Ένα παιδί σηκώνεται στο κέντρο της παρεούλας (ή όπου αλλού έχουμε χώρο) και τα υπόλοιπα σχηματίζουν τρενάκι απέναντί του. Ένα – ένα τα παιδιά απευθύνονται στο παιδί που βρίσκεται στο κέντρο και του λένε «Σε σένα (λένε το όνομά του) μου αρέσει...» τονίζοντας ένα χαρακτηριστικό του. Στη συνέχεια το κάθε παιδί πηγαίνει στο τέλος του τρένου. Εννοείται πως φροντίζουμε να έχουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να σταθούν στο κέντρο.

Continue Reading

ΠΑΙΖΟΥΜΕ;-ΜΑΡΙΑ ΠΕΤΚΑΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ

Παίζουμε;-Μαρία Πετκανοπούλου-Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο

 

 

ΒΙΒΛΙΟ: ΠΑΙΖΟΥΜΕ;

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΜΑΡΙΑ ΠΕΤΚΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ - ΓΟΝΕΙΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

 

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Σε έναν κόσμο γεμάτο έτοιμα παιχνίδια, εμείς φτιάχνουμε τα δικά μας ξεχωριστά, μοναδικά επιτραπέζια παιχνίδια και νιώθουμε τη χαρά να τα παίζουμε μαζί στο σχολείο, σε μια ξεχωριστή διαδικασία μάθησης, και στο σπίτι, με τον γονιό συμπαίκτη, κάτι που τα παιδιά δεν θα ξεχάσουν ποτέ.
Ένα μαγικό εργαλείο, λοιπόν, όχι μόνο για να διδάξουμε οτιδήποτε, αλλά και για να γνωρίσουμε και να αξιολογήσουμε τους μαθητές και τα παιδιά μας καλύτερα.
Γιατί το επιτραπέζιο παιχνίδι ακονίζει την ικανότητα αντίληψης, προάγει τη μαθηματική σκέψη, εξασκεί τη μνήμη, τις γλωσσικές δεξιότητες, την παρατηρητικότητα και την ικανότητα επαγωγικού συλλογισμού. Φέρνει τα παιδιά σε επαφή με καινούριες γνώσεις, εμπλουτίζει το λεξιλόγιο, ενισχύει την ικανότητα προσοχής, στρατηγικών σχεδιασμών και γρήγορης λήψης αποφάσεων, καλλιεργεί την κοινωνικότητα, τη συντροφικότητα, τον καλώς εννοούμενο ανταγωνισμό.
Με τη φαντασία μας, με τους δικούς μας κανόνες και υλικά που ανακυκλώσαμε, φτιάχνουμε τα δικά μας επιτραπέζια σε ένα παιχνίδι που έχει μόνο νικητές!

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ:

  • Η εισαγωγή που έχει γράψει η συγγραφέας στην αρχή του βιβλίου, μας πληροφορεί για το παιχνίδι και τη σημασία του στη ζωή των παιδιών, αλλά και τα επιτραπέζια παιχνίδια ειδικότερα. Επίσης, μας δίνει ιδέες και οδηγίες για να παίξουμε και να το ευχαριστηθούμε και οι ενήλικες και τα παιδιά
  • Απευθύνεται σε παιδιά διαφόρων ηλικιών και δεν περιορίζεται σε ένα ηλικιακό γκρουπ
  • Περιέχει μεγάλη ποικιλία αυτοσχέδιων παιχνιδιών, τα οποία χωρίζονται σε κατηγορίες για τη διευκόλυνση του αναγνώστη: Θεματικά, Παραμυθιών, Μαθηματικών, Γλώσσας,  Ιστορίας, Γεωγραφίας, Αθλημάτων, Επιδαπέδεια, Στρατηγικής, Τράπουλας
  • Όλα τα παιχνίδια είναι ευφάνταστα, ταυτόχρονα όμως φτιάχνονται εύκολα ακολουθώντας τις οδηγίες που βρίσκουμε στο βιβλίο. Μπορεί με την ίδια άνεση να το χρησμοποιήσει ένας γονιός όσο και ένας εκπαιδευτικός
  • Τα παιχνίδια κατασκευάζονται από τους ενήλικες μαζί με τα παιδιά
  • Οι οδηγίες που δίνονται είναι σαφεις και απλές με τρόπο κατανοητό, που δεν μπερδεύει τον αναγνώστη (όπως γίνεται σε πολλές περιπτώσεις επιτραπέζιων παιχνιδιών)
  • Η θεματολογία τους καλύπτει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων που μπορούν να αποκομίσουν τα παιδιά παίζοντας
  • Είναι ένα βιβλίο χρήσιμο τόσο σε μια ταξη όσο και στο σπίτι, για να περάσουμε πολλές δημιουργικές ώρες με τα παιδιά 
  • Σε μια εποχή που τα ηλεκτρονικά μέσα έχουν αντικαταστήσει σχεδόν όλα τα είδη παιχνιδιών για τα παιδιά, το βιβλίο της Μαρίας Πετκανοπούλου μας θυμίζει τη γοητεία των επιτραπέζιων παιχνιδιών και μας παρασύρει στο παιχνίδια του!

Continue Reading

100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΤΕΥΧΟΣ No.2 ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

E book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.grΤα 100 Φύλλα Εργασίας- Τεύχος 2ο του KindyKids.gr είναι το δεύτερο κατά σειρά ebook μετά το επιτυχημένο ebook: "100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ" που βγήκε πέρυσι το φθινόπωρο. Τα 100 Φύλλα Εργασίας -Τεύχος 2ο απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και σε γονείς. Δημιουργήθηκαν σύμφωνα με το Νέο Οδηγό Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και μέσα από ευχάριστες και δημιουργικές δράσεις στοχεύουν στην επαφή και εξοικείωση των παιδιών με θέματα όπως:

- Το Σώμα μου
- Τα Δόντια μου
- Οι 5 Αισθήσεις
- Υγιεινή Διατροφή
- Οικογένεια
- Το Σπίτι μου
- Εγώ και ο Εαυτός μου
- Εγώ και οι άλλοι

Τα 100 Φύλλα Εργασίας-Τεύχος 2ο  δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να ζωγραφίσουν, να γράψουν, να κόψουν, να κολλήσουν, να εκφραστούν, να εμπνευστούν, να δημιουργήσουν και να κυρίως να παρατηρήσουν και να σκεφτούν μέσα από εύκολες και πιο απαιτητικές δραστηριότητες για παιδιά ηλικίας 4 - 7 ετών. Μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά με πολλές και ποικίλες δραστηριότητες, καθώς κάθε ενότητα του ebook αποτελεί μια ξεχωριστή θεματική ενότητα, αλλά και όλες μαζί οι ενότητες μπορούν να συμπληρώσουν η μια την άλλη.

Σκοπός του είναι να βοηθήσει το παιδί προσχολικής ηλικίας να καλλιεργήσει την παρατηρητικότητα, τη δημιουργικότητα, αλλά και την κριτική του σκέψη και μέσα από αυτήν τη διαδικασία να αγαπήσει την απόκτηση καινούριας γνώσης και τη μάθηση γενικότερα.

Τo e-book 100 Φύλλα ΕργασίαςΤεύχος 2ο  είναι μια συλλογή εκτυπώσιμων, πρωτότυπων φύλλων εργασίας, που δημιουργήθηκαν με σκοπό την στοχευμένη και οργανωμένη δουλειά από τον εκπαιδευτικό προσχολικής ηλικίας, αλλά και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών από τους γονείς στο σπίτι.

Τι είναι το ebook;

Ψηφιακό βιβλίο ( e-book, ebook, ηλεκτρονικό βιβλίο) είναι η έκδοση βιβλίου σε ψηφιακή μορφή, που αποτελείται από κείμενα, εικόνες, ή και τα δύο, και παράγεται, εκδίδεται και διαβάζεται σε υπολογιστές ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές. (σύμφωνα με τον ορισμό της Wikipedia)

Το ebook σας δίνει τη δυνατότητα να:

  • Το έχετε εύκολα πάντα και παντού μαζί σας (αρκεί να έχετε ένα στικάκι usb)
  • Εκτυπώνετε κάθε φορά το/τα φύλλο/α εργασίας που επιθυμείτε
  • Μπορείτε να τα έχετε αποθηκευμένα στον /στους υπολογιστές στους οποίους δουλεύετε για μεγαλύτερη ευκολία

Τιμή: 9.90€

buy-button

Το νέο σύστημα παραγγελιών υποστηρίζει πληρωμές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

ebook-tefxos2-1v2

E book 100 Φυλλα Εργασίας - Το Σώμα - Τευχος 2ο - KindyKids.grE book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-Τα δόντια μουE book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-Οι 5 αισθήσεις

E book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-ΔιατροφήE book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-ΟικογένειαE book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-το Σπίτι μου

E book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.grE book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-Εγω και οι άλλοιE book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-Διατροφή

E book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-ΟικογένειαE book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-Εγώ και οι άλλοιE book 100 Φυλλα Εργασίας - Τευχος 2ο - KindyKids.gr-Εγώ και ο εαυτός μου

Όλα τα μέλη του KindyKids.gr - η μεγάλη μας παρέα - μαζί με το e-book θα παραλάβουν 4 επιπλέον αρχεία με έξτρα δωρεάν εκτυπώσιμο υλικό που αποτελείται από:

  • 82 Καρτέλες αναφοράς ανάλογες με τα θέματα των φύλλων εργασίας:

Καρτελες αναφοράς ebook 100 Φυλλα ΕργασίαΚαρτελες αναφοράς ebook 100 Φυλλα Εργασία

Καρτελες αναφοράς ebook 100 Φυλλα ΕργασίαΚαρτελες αναφοράς ebook 100 Φυλλα Εργασία

Καρτελες αναφοράς ebook 100 Φυλλα ΕργασίαΚαρτελες αναφοράς ebook 100 Φυλλα Εργασία

  • 1 αφίσα σε μέγεθος Α4 με θέμα τη στοματική υγιεινή

Αφίσα για τη στοματική υγιεινή - ebook τευχος 2

  • Παιχνιδι για το σώμα με αυτοσχέδιο ζάρι (περιλαμβάνεται στο αρχείο)

Παιχνίδι για το σώμα

Παιχνίδι για το σώμαΠαιχνίδι για το σώμα

  • Παιχνίδι - παζλ για τη Διατροφή "'Ενωσε τις καρτέλες" (40 καρτέλες με τρόφιμα)

Παζλ για τα τρόφιμα

Παζλ για τα τρόφιμαΠαζλ για τα τρόφιμα

Παζλ για τα τρόφιμαΠαζλ για τα τρόφιμα

 

Σας εύχομαι μέσα από την καρδιά μου πολλές δημιουργικές ώρες με τα παιδιά!!!!!!

 

Η δημιουργός του e-book

Μάρλεν Κεφαλίδου

Στο KindyKids.gr θα βρείτε σχετικά:

100 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΤΕΥΧΟΣ No.1 ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

E-BOOK : "ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΦΑΒΗΤΑΣ"

Ε-ΒΟΟΚ: "ΠΡΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ: 50 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & 50 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ"

Continue Reading

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΜΕ ΖΑΡΙΑ & ΚΑΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Παιχνίδι γνωριμίας με κάρτες και ζάρια για τις πρώτες μέρες στο σχολείο

Τις πρώτες μέρες στην τάξη συνήθως τις αφιερώνουμε στο να γνωριστούμε καλύτερα με τα παιδια, τα παιδιά με το περιβάλλον και φυσικά τα παιδιά μεταξύ τους. Το παρακάτω παιχνίδι παίζεται από όλα τα παιδιά στην αρχή και από μικρές ομάδες (αν το επιθυμούμε) στην συνέχεια. Η λογική του είναι απλή και στοχεύει σε τι άλλο... στην καλύτερη γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους. Αποτελείται από ζάρια και κάρτες με ερωτήσεις. Κάθε ζάρι αποτελείται από κάτι διαφορετικό έτσι ώστε να μην βαριούνται τα παιδιά αλλά και να έρχονται σε επαφή ταυτόχρονα με 4 διαφορετικά θέματα: τους αριθμούς, τα χρώματα, τα σχήματα και τα γράμματα. Κάθε κάρτα με ερώτηση έχει και το αντίστοιχο σημάδι (αριθμό-γράμμα-σχήμα-χρώμα), ώστε να γνωρίζει το παιδί  ποια κάρτα πρέπει να επιλέξει ανάλογα με αυτό που έφερε στο ζάρι.

Τα ζάρια κάνουν τη διαδικασία του παιχνιδιού πιο ενδιαφέρουσα και ακόμη και πιο ντροπαλά παιδιά ξεχνιούνται στη διαδικασία του παιχνιδιού και απαντάνε με μεγαλύτερη ευκολία ερωτήσεις που τα αφορούν.

 ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ:

  • Καθόμαστε όλοι μαζί σε κύκλο. Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με αυτό που του τυχαίνει απάντάει στην ερώτηση (την ερώτηση στο νηπιαγωγείο την κάνει η νηπιαγωγός) Μπορούμε στην αρχή να αφήνουμε το κάθε παιδι να επιλέγει από τα τέσσερα διαφορετικά το ζάρι που επιθυμεί και στη συνέχεια όσο γνωριζόμαστε να ρίχνει και τα 4 ζάρια και να απαντάει διαδοχικά σε 4 ερωτήσεις. 
  • Καθόμαστε όλοι μαζί σε κύκλο. Ένα παιδί ρίχνει το ζάρι και κάνει την ανάλογη ερώτηση σε κάποιο από τα άλλα παιδιά, μπορεί να είναι ο διπλανός του ο απέναντι, κάποιος στην τύχη ή ακόμη και κάποιο άλλο παιδί που το ίδιο το παιδί επιλέγει. Το ζάρι το οποίο θα ρίξει το παιδί που κάνει την ερώτηση μπορεί να το επιλέξει το παιδί που θα απαντήσει να πει πχ "Θέλω να ρίξεις το ζάρι με τα σχήματα για να απαντήσω".

Για μεγαλύτερα παιδιά:

  • Το παιχνίδι παίζεται από μικρότερες ομάδες είτε με τον πρώτο τρόπο (το παιδί που ρίχνει το ζάρι απαντάει κιόλας) είτε με τον δευτερο τρόπο (ένα παιδί ρίχνει ζαρι και ρωτάει και άλλο παιδί απαντάει). Βασική προϋπόθεση εδώ είναι να γνωρίζουν τα παιδιά να διαβάζουν.

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ:

  • Εκτυπωτής
  • Κόλλες Α4 & χαρτόνι για εκτύπωση Α4(για τα ζάρια)
  • Ψαλίδι
  • Πλαστικοποιητής - διαφάνειες
  • Κόλλα

Εκτυπώνουμε το υλικό και στη συνέχεια κόβουμε τις κάρτες και τα ζάρια. Κολλάμε τα ζάρια στα σημεία που δείχνει κόλλα. Πλαστικοποιούμε τις κάρτες για μεγαλύτερη αντοχή και διάρκεια.

 

ΤΑ ΖΑΡΙΑ

Παιχνίδι γνωριμίας με κάρτες και ζάρια για τις πρώτες μέρες στο σχολείοΠαιχνίδι γνωριμίας με κάρτες και ζάρια για τις πρώτες μέρες στο σχολείο

Παιχνίδι γνωριμίας με κάρτες και ζάρια για τις πρώτες μέρες στο σχολείοΠαιχνίδι γνωριμίας με κάρτες και ζάρια για τις πρώτες μέρες στο σχολείο

ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ

Παιχνίδι γνωριμίας με κάρτες και ζάρια για τις πρώτες μέρες στο σχολείοΠαιχνίδι γνωριμίας με κάρτες και ζάρια για τις πρώτες μέρες στο σχολείο

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap