interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΖΛ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ - ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Σε ποιόν να απευθυνθώ για να εξετάσει το παιδί μου
Μια ομάδα ειδικών που απαρτίζεται από ειδικό παιδιατρικής νευρολογίας, παιδοαναπτυξιολόγο, παιδοψυχιάτρο ή ψυχολόγο, είναι οι πλέον κατάλληλοι για να υποβάλουν το παιδί σε διαγνωστικά τεστ και έπειτα να  αποφανθούν για το αν το παιδί έχει αυτισμό.

Ενώνοντας το παζλ του αυτισμούΘεραπεύεται ο Αυτισμός;
Δεν υπάρχει φάρμακο για τον Αυτισμό. Ο Αυτισμός αποτελεί μια σοβαρή, νευροψυχιατρική διαταραχή, που οφείλεται σε δυσλειτουργία του εγκεφάλου, εκδηλώνεται νωρίς και διαρκεί ολόκληρη τη ζωή, δεν θεραπεύεται ωστόσο μέσα από τα κατάλληλα θεραπευτικά προγράμματα παρέμβασης τα παιδιά με αυτισμό ωφελούνται και παρουσιάζουν βελτίωση ανάλογη με τις δυνατότητές τους.
Σύμφωνα 30%-40% των αυτιστικών παιδιών που δέχονται πρώιμη παρέμβαση μπορεί να καταφέρουν να έχουν φυσιολογική λειτουργία μέσα σε μια συνηθισμένη σχολική τάξη ακόμη και στην περίπτωση που εξακολουθούν να εμφανίζουν κάποια συμπτώματα δυσλειτουργίας. (Γκαράνη, 2008)

Γνωρίζουμε την αιτιολογία του αυτισμού;
Κατά καιρούς πολλά σενάρια έχουν κοινοποιηθεί σχετικά με την αιτιολογία του αυτισμού προκαλώντας σύγχυση στους γονείς, ωστόσο μέχρι σήμερα αγνοούμε την αιτιολογία που θα έριχνε φως στο μυστήριο του αυτισμού. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί καταλήγουν στο συμπέρασμα πως τα αίτια είναι ποικίλα και πολυδιάστατα (γενετικοί παράγοντες, εγκεφαλικές ανωμαλίες, νευρολογικές ανωμαλίες, ανοσοποιητικές ανομαλίες). Ωστόσο μερικές υποθέσεις που έχουν απορριφθεί είναι: ο παιδικός εμβολιασμός καθώς και η θεωρία σχετικά με την ψυχρότητα της μητέρας προς το παιδί.

Ποιος είναι ο αντίκτυπος του Αυτισμού στην οικογένεια
Η ύπαρξη ενός παιδιού με αυτισμό στην οικογένεια έχει αντίκτυπο τόσο στους γονείς όσο και στα αδέρφια, είναι πολύ πιθανόν να «διαταράζει» την καθημερινότητα και να απαιτεί ειδικό χειρισμό και τροποποίηση των καθημερινών δραστηριοτήτων ούτως ώστε να αποφευχθεί το άγχος και το στρες που τυχόν μπορεί να προκληθεί στο άτομο με αυτισμό μέσα από καθημερινές δραστηριότητες που τυχόν αλλάζουν την ρουτίνα του και δραστηριότητες που είναι φορτισμένες από ποικιλία ερεθίσματων όπως ένα ταξίδι, μια επίσκεψη σε φίλους, διακοπές, φαγητό έξω. Ενδείκνυται η συμβουλευτική υποστήριξη όλης της οικογένειας από κάποιον ειδικό καθώς και η συμμετοχή  σε σωματεία που έχουν συσταθεί από γονείς παιδιών με αυτισμό, αφού η καλή ψυχολογία του γονέα είναι άμεσα συνδεόμενη με την πορεία εξέλιξης και βελτίωσης του ίδιου του παιδιού.  

Υπάρχει κάποιος επίσημος φορέας στην Ελλάδα που ασχολείται με τον Αυτισμό;

Continue Reading

ΠΩΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ - ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΜΟΥΡ ΜΑΛΛΙΝΟΣ- ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΠΩΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ - ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΜΟΥΡ ΜΑΛΛΙΝΟΣ- ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

ΒΙΒΛΙΟ: ΠΩΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ (ΜΙΛΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ.... ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ)

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΜΟΥΡ ΜΑΛΛΙΝΟΣ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΜΑΖΑΛΙ ΓΚΟΥΣΤΑΒΟ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΗ ΡΑΝΙΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΜΙΝΩΑΣ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΣΕΙΡΑ: ΜΙΛΑΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ....

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:

Κοιτούσα γύρω μου και δεν πίστευα στα μάτια μου! Τα δέντρα και οι θάμνοι όλης της γειτονιάς και όλης της πόλης είχαν γεμίσει λεφτά! Αντί για φύλλα φύτρωναν χαρτονομίσματα, σας λέω! Παντού! Mου φαινόταν σαν να είχε πραγματοποιηθεί το πιο απίθανο όνειρό μου: Μπορούσα να αποκτήσω ό,τι ήθελα, χωρίς να κοπιάσω. Έπειτα, όμως, το όνειρο άρχισε να μοιάζει με εφιάλτη…

Τα βιβλία της σειράς «Μιλάμε στα παιδιά για…» μέσα από τρυφερές, ευαίσθητες και διασκεδαστικές ιστορίες βοηθούν τα παιδιά να μάθουν ότι κάθε πράξη έχει και συνέπειες, να αντιλαμβάνονται τα σωστά και τα λάθη των ηρώων και να αποκτούν πρότυπα προς μίμηση.

Κάθε βιβλίο περιλαμβάνει Οδηγό για Γονείς σχετικά με το θέμα που πραγματεύεται.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ:

Βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν σε κάποιο βαθμό την αξία των χρημάτων, έννοια αρκετά δύσκολη να την εξηγήσουμε ειδικά σε μικρότερα παιδιά. "Ακουμπάει" τις έννοιες αποταμίευση, οικονομία, διαχείρηση χρημάτων. Συνδέει την εργασία με τα χρήματα και την απόκτηση υλικών αγαθών. Διδάσκει μέσα από τον μικρό ήρωα και τις αποφασεις που παίρνει την υπευθυνότητα και το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε ακόμη και για πραγματα που θεωρούμε δεδομένα. Προτρέπει τα παιδια να σκεφτούν ότι σε ένα κοσμο γεμάτο υλικά αγαθά και επιθυμίες για περισσότερα, πολλές φορές δε σκεφτόμαστε τι πραγματικά εχουμε ανάγκη.

Η εικογράφηση είναι ζωντανή και "γεμάτη" συνοδεύοντας το κείμενο εξαιρετικά, ειδικά για παιδιά προσχολικής ηλικίας.

ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:

Για το συγκεκριμένο βιβλίο το KindyKids.gr προτείνει:

Δραστηριότητες:

Να μιλήσουμε για την αποταμίευση

Να μάθουμε την αξία των ευρώ (χαρτονομίσματα και κέρματα)

Να φανταστούμε πως θα ήταν η ζωή μας αν είχαμε απεριόριστα χρήματα και όλα αυτά που επιθυμούμε

Να μιλήσουμε για αυτά που επιθυμούμε να αποκτήσουμε

Continue Reading

ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΖΛ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ - ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Τα τελευταία χρόνια ο Αυτισμός έχει προσελκύσει διεθνές το ενδιαφέρον τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και των γονέων και αυτό γιατί έχει αυξηθεί κατά πολύ το ποσοστό των διαγνώσεων. Σήμερα κυκλοφορεί σωρεία εκπαιδευτικών και επιστημονικών άρθρων γύρω από το μυστήριο του Αυτισμού. Μια από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η επιστημονική έρευνα σχετικά με τον Αυτισμό βρίσκεται στο γεγονός πως τα αυτιστικά άτομα αδυνατούν να περιγράψουν τον εαυτό τους (με εξαίρεση τα άτομα με αυτισμό καλής λειτουργικότητας, όπως θα δούμε παρακάτω). Συνεπώς η έρευνα στηρίζεται στην παρατήρηση της συμπεριφοράς των αυτιστικών ατόμων, καθώς και στις σημαντικότατες μαρτυρίες των γονέων τους. Ακολούθως πραγματοποιείται ένα εγχείρημα μιας πρώτης γνωριμίας με τον Αυτισμό.

Τι είναι Αυτισμός;

Αυτισμος - Ενώνοντας το παζλ του αυτισμού

Ο Αυτισμός αποτελεί μια διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Οι αναπτυξιακές διαταραχές χαρακτηρίζονται από σοβαρή διάχυτη βλάβη σε επιμέρους αναπτυξιακούς τομείς. Συχνά στο άκουσμα του όρου «διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή» βιαζόμαστε και προστρέχουμε να τον ταυτίσουμε με τον Αυτισμό, αλλά ο Αυτισμός δεν αποτελεί την μοναδική αναπτυξιακή διαταραχή. Η «ομπρέλα» των αναπτυξιακών διαταραχών ή αλλιώς όπως συνηθίζουμε να αποκαλούμε το φάσμα των  αναπτυξιακών διαταραχών περιλαμβάνει: τον «κλασσικό αυτισμό», το σύνδρομο Asperger (αυτισμός καλής λειτουργικότητας, χωρίς καθυστέρηση λόγου ή νοητική ανεπάρκεια), το σύνδρομο Heller και το σύνδρομο Rett.
Η εξωτερική εικόνα των παιδιών με αυτισμό δεν τα διαφοροποιεί από την αντίστοιχη των παιδιών με φυσιολογική ανάπτυξη, είναι εξίσου όμορφα και υγιή. Ωστόσο σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Διαγνωστικής και Στατιστικής της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας ο αυτισμός προϋποθέτει διαταραχές σε 3 αναπτυξιακές περιοχές (Τριάδα Αυτισμού)(Donald W. Black et al,2014) :
 

Κοινωνική αλληλεπίδραση

  • Έλλειψη κοινωνική αμοιβαιότητας
  • Δυσκολία δημιουργίας σχέσεων με συνομηλίκους
  • Απουσία βλεμματικής επαφής
  • Περιορισμένη εκφραστικότητα προσώπου

Επικοινωνία

  • Απουσία ή καθυστερημένη ανάπτυξη λόγου
  • Αδυναμία διαλόγου
  • Έλλειψη φανταστικού ή μιμητικού παιχνιδιού
  • Στερεότυπη χρήση γλώσσας

Στερεότυπα πρότυπα της συμπεριφοράς ή των ειδικών ενδιαφερόντων

  • Στερεοτυπικές κινήσεις χεριών
  • Εμμονή σε αντικείμενα
  • Ρουτίνες(επαναλαμβανόμενα ενδιαφέροντα)
  • Περιορισμένα ενδιαφέροντα
  • Παράξενες αντιδράσεις σε ενδιαφέροντα
  • Παράξενες αντιδράσεις σε ερεθίσματα

Σε ποια ηλικία γίνεται η διάγνωση του Αυτισμού;

Στα παιδιά με κλασικό αυτισμό συνήθως η διάγνωση πραγματοποιείται μεταξύ 2 και 4 ετών και διαρκεί για όλη την υπόλοιπη ζωή του παιδιού. Ωστόσο στα παιδιά και στους έφηβους με άτυπο αυτισμό, αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας ή σύνδρομο Άσπεργκερ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην γίνει αντιληπτός μέχρι την ενηλικίωση. (Dodd, S. 2005).
Διεθνώς παρατηρείται το παράδοξο φαινόμενο ότι τα 2/3 των ατόμων με αυτισμό είναι άνδρες και το 1/3 γυναίκες. (Γκαράνη,2008)

Ποια είναι όμως τα ανησυχητικά σημάδια που θα πρέπει να κινητοποιήσουν τους γονείς; Μαθαίνουμε τα σημάδια και ενεργούμε έγκαιρα.

Ενώνοντας το παζλ του αυτισμούΜια από τις πρώτες ενδείξεις που θορυβούν τους γονείς και τους οδηγούν στους ειδικούς αποτελεί η ελλιπής ανάπτυξη λόγου, η απουσία της αναμενόμενης προσκόλλησης σε σημαντικά πρόσωπα όπως η μητέρα, όπως επίσης και η έλλειψη ενδιαφέροντος για άλλους ανθρώπους που φυσιολογικά παρατηρείται κατά την νηπιακή ηλικία.
Ένα ακόμη τυπικό χαρακτηριστικό των παιδιών με αυτισμό είναι η απομάκρυνση από το άγγιγμα. Χαρακτηριστική η μαρτυρία της Τεμπλ Γκράντιν , η οποία διαγνώστηκε με αυτισμό στα παιδικά της χρόνια (Τεμπλ Γκράντιν,2009). «Ήμουν έξι μηνών όταν η μητέρα μου παρατήρησε ότι δεν μου αρέσουν πια οι αγκαλιές και ότι κοκάλωνα κάθε φορά που με κρατούσε. Λίγους μήνες αργότερα η μητέρα προσπαθούσε να με πάρει στην αγκαλιά της και εγώ την γρατζούνισα σαν ένα παγιδευμένο ζώο.»

Χαρακτηριστικά σημάδια αυτισμού κατά την βρεφική ηλικία

Ενώνοντας το παζλ του αυτισμούΤα παρακάτω αποτελούν σημάδια μη συνηθισμένης ανάπτυξης που εμφάνισαν παιδιά από  την γέννηση έως την ηλικία των 6 μηνών και έπειτα διαγνώστηκαν με αυτισμό (Stella Acquarone,2007)

  • Πλαδαρότητα στο σωματικού τόνο
  • Έλλειψη ανταπόκρισης ή προσοχής στους ανθρώπους ή τα πράγματα
  • Έλλειψη ενθουσιασμού στην παρουσία των γονέων
  • Κενό, αόριστο βλέμμα
  • Ελάχιστη κανονική δραστηριότητα(π.χ να πιάσει αντικείμενα)
  • Συγκεκριμένες κινητικές αποκλίσεις (π.χ παράλυση προσώπου, πτώση βλεφάρων)
  • Στραβισμός
  • Ευερέθιστη διάθεση, ελάχιστο γέλιο
  • Το παιδί εμφανίζεται λιγότερο νυσταγμένο από τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά

Τα πρώτα τυπικά συμπτώματα του αυτισμού σε παιδιά ηλικίας 6-12 μηνών

Continue Reading

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΛΗΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ "ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΝΑΝ ΕΛΕΦΑΝΤΑ ΝΑ ΧΟΡΕΨΕΙ"

Η κλήρωσή μας ολοκληρώθηκε! Σας ευχαριστούμε όλους και όλες για τη συμμετοχή σας!!

Αποτελέσματα κλήρωσης

Οι τρεις τυχερές που κερδίζουν το βιβλίο των εκδόσεων Παπαδόπουλος: "Πως να κάνετε έναν ελέφαντα να χορέψει" είναι:

1. Μαρία Βραχνή (Χίος)

2. Αθηνά Ζησοπούλου (Θεσσαλονίκη)

3. Λένα Ζησάκου (Πτολεμαϊδα)

Ευχαριστούμε θερμά τις εκδόσεις Παπαδόπουλος!

Οι νικητές παρακαλούνται να μας στείλουν στο This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. τα στοιχεία τους (ΟΝΟΜΑ,ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ,ΤΗΛΕΦΩΝΟ) προκειμένου να λάβουν πληροφορίες για την παραλαβή των βιβλίων.

Το KindyKids.gr σας ευχεται να είστε πάντα τόσο τυχερές και καλή ανάγνωση του βιβλίου!

 

Μέχρι την επόμενη βιβλιο...κλήρωση καλές αναγνώσεις!

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap