interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΠΟΛΥΞΕΝΗ-ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΟΛΥΞΕΝΗ-ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

 

ΒΙΒΛΙΟ: ΠΟΛΥΞΕΝΗ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΠΕΡΣΑ ΖΑΧΑΡΙΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 

 

 ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Η Πολυξένη είναι ντροπαλή. Δυσκολεύεται να μιλήσει γρήγορα όπως τα συνομήλικά της παιδιά, όταν όμως τραγουδάει αυτά που θέλει να πει, η γλώσσα της πάει ροδάνι!

Είμαι δρομέας, είμαι σκυτάλη
Μικρούλι μήνυμα σ΄ άδειο μπουκάλι
Είμαι οι άλλοι, είμαι εγώ
Νησάκι είμαι σ΄ ωκεανό
Είμαι ένα χάδι, είμαι αγκαλιά
'Aγγελος είμαι πετάω ψηλά
Παιχνίδι είμαι, είμαι κρυφτό
Μια πόρτα είμαι στον ουρανό
 

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ:

Ένα βιβλίο που πραγματικά συγκινεί μεσα από την απλότητά του. Είναι απλό, όχι απλοϊκό. Το ίδιο και η εικονογράφησή του. Σε τόνους του γαλάζιου και του πράσινου μας ταξιδεύει στη φαντασία, όπως ταξιδεύει η ηρωίδα του η Πολυξένη. Μας μεταφέρει τη μελαγχολία της ηρωίδας, αλλά και την φαντασία της που τρέχει και τρέχει... Κι ύστερα το κόκκινο, μας επαναφέρει στη σκληρή πραγματικότητα που ζει η Πολυξένη, αναμεσα σε συμμαθητές έτοιμους να την κοροιδεψουν και σε μια δασκάλα που νομίζει πως τα ξέρει όλα... όχι όμως την Πολυξένη.

Η Πολυξένη, ένα κορίτσι γεματο φαντασία και ευαισθησία, που όμως δεν μπορεί να εκφραστεί παρά μόνο μεσα από το τραγούδι... Ένα βιβλίο που ακουμπάει στην ψυχή όσων το διαβάζουν το θέμα του τραυλισμού, της οποιασδήποτε αδυναμίας, αλλά και των ντροπαλών παιδιών.

Τό όνομα της ηρωίδας πολύ προσεχτικά επιλεγμένο, αφού αισθάνεται πολύ... ξένη. Ένα βιβλίο για όλα εκείνα τα παιδιά που αισθάνονται "ξένα", αλλά προσπαθούν να ενταχθούν στην ομάδα και να γίνουν αποδεκτά. Μια ιστορία για τη διαφορετικότητα δοσμένη όμως με μια ευασθησία που δεν μπορεί παρά να αγγίξει τα παιδια, αλλά και τους μεγάλους που θα τη διαβάσουν.

Ένα βιβλίο για την ψυχή και το όνειρο!

 

ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:

Με αφορμή το βιβλίο το KindyKids.gr προτείνει:

Δραστηριότητες:

Να το χρησιμοποιήσουμε ως αφορμή για να μιλήσουμε για τη διαφορετικότητα

Να το χρησιμοποιήσουμε ως αφορμή για να μιλήσουμε για την αποδοχή

Να το χρησιμοποιήσουμε ως αφορμή για να μιλήσουμε για τα συναισθήματα

Να το χρησιμοποιήσουμε στην τάξη εαν έχουμε κάποιο παρόμοιο περιστατικό (κάποιο παιδί που εξαιτίας κάποιας αδυναμίας περιθωριοποιείται) για να επιλύσουμε το πρόβλημα και να εντάξουμε το παιδί ομαλά στην ομάδα

Να ζωγραφίσουμε το ποίημα της Πολυξένης

Continue Reading

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ (Α.Ο.)

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ (Α.Ο.)Ας κλείσουμε τα μάτια και ας φανταστούμε ότι στο ένα μας χέρι κρατάμε ένα πλαστικό πορτοκάλι και στο άλλο μας χέρι ένα αληθινό πορτοκάλι. Μπορούμε να αναγνωρίσουμε πολύ εύκολα ποιο είναι το πλαστικό και ποιο το πραγματικό, χωρίς να το δούμε! Το αναγνωρίζουμε από την υφή, από την μυρωδιά, από το βάρος του, από το αν είναι σκληρό ή μαλακό, από την θερμοκρασία κλπ. Για όλες αυτές τις πληροφορίες είναι υπεύθυνη η Αισθητηριακή μας Ολοκλήρωση.

Για τους περισσότερους ανθρώπους η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση  (Α.Ο.) αναπτύσσεται ομαλά μέσα από το παιχνίδι και τις ελεύθερες δραστηριότητες κατά την παιδική ηλικία. Η ικανότητα του σχεδιασμού μίας κίνησης, της επεξεργασίας των αισθητηριακών ερεθισμάτων, της συγκέντρωσης, της οργάνωσης και της οργανωμένης εκτέλεσης, έρχονται αυτόματα στα παιδιά ως μία φυσική εξέλιξη της ωρίμανσης του εγκεφάλου.

Πιο συγκεκριμένα, η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση είναι η ικανότητα του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (ΚΝΣ) να οργανώνει, και να επεξεργάζεται τις αισθητήριες πληροφορίες που μεταφέρονται στον εγκέφαλο μέσα από τα μάτια, το δέρμα, τα αυτιά, τους μυς, το στόμα, την μύτη, τις αρθρώσεις κλπ και να τις χρησιμοποιεί κατάλληλα για να παράγει κατάλληλες προσαρμοστικές αντιδράσεις του σώματος στο περιβάλλον.  (Ayres, 1989 στο Case-Smith, 1998˙Horrowitz&RÖst, 2007)

Για παράδειγμα, ας φανταστούμε ότι ο Γιάννης θέλει να φορέσει το καπέλο του. Πως θα τον βοηθήσει η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση για αυτό;

  • Ο Γιάννης χρησιμοποιεί τα μάτια του για να το εντοπίσει.
  • Ο Γιάννης χρησιμοποιεί τους μυς και τις αρθρώσεις του για να νιώσει ακριβώς που βρίσκεται το καπέλο του.
  • Καθώς κινείται το χέρι του επάνω και προς το καπέλο του, αυτόματα, οι ισορροπιστικές αντιδράσεις του τον βοηθούν να ισορροπεί και να αναπροσαρμόζει τις κινήσεις του.
  • Η αίσθηση της αφής τον ενημερώνει ότι κρατάει το μπροστινό μέρος του καπέλου χωρίς απαραίτητα να το βλέπει.
  • Οι μυς και οι αρθρώσεις του τον ενημερώνουν ότι έχει κλείσει με την απαραίτητη δύναμη τα δάχτυλα του σταθεράστο καπέλο. Και μετακινεί προς τα πάνω το καπέλο τοποθετώντας το επάνω στο κεφάλι του με την κατάλληλη δύναμη και χωρίς να βλέπει (κινητικός σχεδιασμός).
  • Η αίσθηση της αφής του Γιάννη του επιτρέπει να γνωρίζει ότι φόρεσε το καπέλο, το τοποθέτησε στο κεφάλι του.
  • Οι μυς και οι αρθρώσεις του αυχένα αντιλαμβάνονται την αλλαγή του μικρού βάρους που προστέθηκε με το καπέλο και αποδέχονται την νέα κατάσταση.

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα,  η Διαταραχή της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης ή Ρύθμισης είναι μια διαταραχή κατά την οποία οι αισθητηριακές πληροφορίες  δεν οργανώνονται κατάλληλα στον εγκέφαλο και αυτό μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα στην ανάπτυξη, στην κίνηση, στη μάθηση, στην επικοινωνία, στην κοινωνικοποίηση, στην οργάνωση, στην προσαρμογή, στην επεξεργασία της πληροφορίας, στη συμπεριφορά του ατόμου και γενικότερα στην ανεξαρτητοποίηση του ατόμου.

Στο παράδειγμα με τον Γιάννη, αν ο Γιάννης είχε κάποια διαταραχή στην Αισθητηριακή του Ολοκλήρωση ίσως να μην μπορούσε να εντοπίσει το καπέλο, ίσως να το έπιανε με υπερβολική δύναμη και να το τσαλάκωνε, ίσως ο σχεδιασμός της κίνησης του για να το τοποθετήσει στο κεφάλι του να μην ήταν σωστός και να το έβαζεμε πολύ δύναμη, ίσως να μην ανεχόταν το μικρό σφίξιμο που προκαλεί στο κεφάλι το καπέλο κλπ Βλέπουμε λοιπόν ότι στην ουσία η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση είναι η βάση και οι πυλώνες επάνω στους οποίους θα στηριχτεί όλο το οικοδόμημα της ανάπτυξης ενός ανθρώπου .

Η ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ
Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ (Α.Ο.)Τέλος, η Θεραπευτική Παρέμβαση Της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, είναι μια μέθοδος που αποσκοπεί στη βελτίωση της αισθητηριακής επεξεργασίας μέσα από δραστηριότητες που προσφέρουν αισθητηριακά ερεθίσματα. Έτσι ώστε, μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα ερεθίσματα να καταγραφούν και να μορφοποιηθούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο.  
Η παρέμβαση της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης ξεκίνησε από την Εργοθεραπεύτρια DrA.J. Ayres, τη δεκαετία του εξήντα. Είναι μία μέθοδος παρέμβασης που απευθύνεται σε παιδιά με διαταραχές της αισθητηριακής επεξεργασίας, που παρουσιάζουν δυσκολίες στη μάθηση και την απόδοσή τους στις καθημερινές  δραστηριότητες (Ayres, 1972 στο Case-Smith, 1998).

Οι βασικές αρχές αυτής της παρέμβασης είναι οι εξής:
Η πρώτη από τις βασικές αρχές, μας λέει ότι η δυνατότητα του ατόμου για μάθηση, εξαρτάται από την ικανότητά του να λαμβάνει τις αισθητηριακές πληροφορίες από το περιβάλλον και από το σώμα του, να τις επεξεργάζεται και να τις ενοποιεί στο νευρικό σύστημα και να τις χρησιμοποιεί για να σχεδιάζει και να οργανώνει τη συμπεριφορά του.

Η δεύτερη αρχή μας μιλάει για το τι συμβαίνει όταν υπάρχει διαταραχή. Όταν το άτομο παρουσιάζει διαταραχή στην επεξεργασία και ολοκλήρωση των αισθητηριακών ερεθισμάτων, τότε διαταράσσεται η οργάνωση και η εκτέλεση της συμπεριφοράς του και αυτό επηρεάζει τη μάθησή του, την κίνηση και την γενικότερη επίδοση του.

Η τρίτη αρχή, έχει να κάνει με την παρέμβαση. Μας λέει ότι η παροχή ευκαιριών για ενισχυμένη αισθητηριακή εισροή, μέσα πάντα σε ένα πλαίσιο δραστηριότητας που έχει νόημα για το άτομο και ενώ το άτομο συνεχώς οργανώνει προσαρμοστική συμπεριφορά, θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώσει την ικανότητα του νευρικού συστήματος για επεξεργασία και οργάνωση των αισθητηριακών ερεθισμάτων. Αυτό με τη σειρά του θα βελτιώσει τη μάθηση του ατόμου σε γνωστικό και κινητικό επίπεδο.

ΤΟ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ (ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ)
Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ (Α.Ο.)Οι αισθήσεις μας, μας επιτρέπουν να βιώνουμε και να απαντάμε στο περιβάλλον μας. Για να βιώσουμε το ηλιοβασίλεμα πρέπει να το κοιτάξουμε , όταν νιώθουμε κρύο φοράμε μια ζακέτα, όταν μυρίζουμε καπνό, απαντάμε στο περιβάλλον βγαίνοντας έξω από το σπίτι. Όταν οι αισθήσειςμας δουλεύουν μαζί  με τον κατάλληλο τρόπο  μας προστατεύουν (πχ καπνός), αλλά μας επιτρέπουν να απολαμβάνουμεκαι το περιβάλλον (πχ ηλιοβασίλεμα). Οι 5 μας αισθήσεις που οι περισσότεροι γνωρίζουμε είναι:


•    Όραση- Οπτικό Σύστημα
•    Ακοή– Ακουστικό Σύστημα
•    Αφή– Απτικό Σύστημα
•    Οσμή – Οσφρητικό Σύστημα
•    Γεύση– Γευστικό Σύστημα

Υπάρχουν και άλλες 2 αισθήσεις που δεν είμαστε και τόσο εξοικειωμένοι με αυτές και δεν τις γνωρίζουμε όπως τις υπόλοιπες. Το Αιθουσαίο και το Ιδιοδεκτικό σύστημα που θα αναλυθούν παρακάτω:

Continue Reading

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ KINDYKIDS.GR ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΒΑΤΖΙΟΓΛΟΥ

Στα πλαίσια της συνεχούς ανανέωσης του KindyKids.gr και της προσπάθειας μας για ολόπλευρη και εξειδικευμένη ενημέρωση, τόσο προς τους εκπαιδευτικούς, όσο και προς τους γονείς με παιδιά στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία διευρύνουμε τις συνεργασίες μας!

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη της συνεργασίας του KindyKids.gr με την Εργοθεραπεύτρια Ειρήνη Χαβατζίογλου. Η Ειρήνη Χαβατζίογλου θα αρθρογραφεί για την ιστοσελίδα μας, θεμάτων που άπτονται της εργοθεραπείας και ειδικότερα της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης.

 

Ανακοίνωση συνεργασίας με την εργοθεραπεύτρια Ειρήνη ΧαβατζίογλουΗ Ειρήνη Χαβατζίογλου είναι εργοθεραπεύτρια με εξειδίκευση στη μέθοδο της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης (SIT). Έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στο τμήμα Εργοθεραπείας του ΑΤΕΙ Αθηνών. Εργάζεται από το 2010 σε κέντρα ειδικών θεραπειών και ιδρύματα Προστασίας και Φύλαξης. Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και εκπαιδεύσεων που αφορούν την ειδικότητα της εργοθεραπείας όπως : TEACCH, μέθοδος Πρώιμης Παρέμβασης PORTAGE, Λειτουργική Οπτομετρία, επισκόπηση Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών, χρήση του Αναπτυξιακού Ερωτηματολογίου Προσαρμοστικής Αντίδρασης ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ - ΠΡΑΞΗ - ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, χρήση αξιολογητικών εργαλείων Οπτικής Αντίληψης όπως το Developmental Test of Visual Perception, Second Edition (DTVP-2), Developmental Test of Visual-Motor Integration (VMI), Test of Visual-Perceptual Skills (TVPS) κ.ά.

Αρθρογραφεί στο περιοδικό ειδικής αγωγής EDUSpecial (3μηνιαία έκδοση).

Continue Reading

ΦΙΛΟΙ;...ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙ-ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΠΕΤΡΑΚΗ-ΕΔΚΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΦΙΛΟΙ;...ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙ-ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΠΕΤΡΑΚΗ-ΕΔΚΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

 

ΒΙΒΛΙΟ: ΦΙΛΟΙ; ...ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΠΕΤΡΑΚΗ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΜΠΟΥΡΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:

Τι βάσανο για την Ισμήνη να ξυπνάει πρωί-πρωί! Όμως, η διαδρομή με το σχολικό κρύβει απίθανες εκπλήξεις, όταν δυο μουτράκια κολλούν στα τζάμια και χαιρετούν το ένα το άλλο. Μπορεί αυτή η φιλία να κρατηθεί, ακόμα και μετά από ένα σιωπηρό ...μυστικό; Φως Φανάρι!

Βραβείο Πηνελόπης Μαξίμου (Κύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου) 2005

Κρατικό Βραβείο Εικονογράφησης Παιδικού Βιβλίου 2005

 ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ:

Ένα βιβλίο για τη δύναμη της επικοινωνίας που διαθέτουν τα μικρά παιδιά και τη φιλία! Πόσο εύκολα δυο παιδιά γίνονται φίλοι μεταξύ τους! Τόσο εύκολα που πολλές φορές τα λόγια είναι περιττά! Μια ιστορία για τη δύναμη της μη λεκτικής επικοινωνίας που μπορεί να αλλάξει ακόμη και τα πιο συννεφιασμένα πρωινά! Μια ιστορία για την αποδοχή στη διαφορετικότητα.

Η ιστορία περνάει με εύστοχο τρόπο το μήνυμα στα παιδιά ότι το διαφορετικό δεν είναι κακό κι ότι εκεί που υπάρχει θέληση δεν υπάρχουν εμπόδια! Ένα βιβλίο που μπορεί να αποτελέσει αφορμή για πολλές συζητήσεις για τους κωφούς και τα άτομα με αναπηρία γενικότερα.

 

ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:

Δραστηριότητες:

Να συζητήσουμε για τους κωφούς και για το τι γνωρίζουμε γι' αυτούς

Να βρούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με τους κωφούς και τη νοηματική γλώσσα

Να βρούμε σχετικά βιντεάκια με ανθρώπους που δεν ακούν και συνομιλούν στη νοηματική

Να προσπαθήσουμε να συνεννοηθούμε χωρίς να μιλαμε

Να προσπαθήσουμε να πούμε το όνομά μας με τη νοηματική

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap