interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: "Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ"

Tο σεμινάριο με θέμα «Η Μουσική στην προσχολική ηλικία και η Διδασκαλία της στο νηπιαγωγείο» ,θα επαναληφθεί (για όσους δεν μπόρεσαν να το παρακολουθήσουν την πρώτη φορά), το Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012, και ώρες 10:00-14:00, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Κεντρικής Δημοτικής Βιβλιοθήκης, Εθνικής Αμύνης 27.

Εισηγητές θα είναι οι:
 
Νικόλαος Ζαφρανάς, Λέκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.
 
Κατερίνα Τζαβάρα: Εκπαιδευτικός –Συγγραφέας
 
Μάρλεν Κεφαλίδου: Νηπιαγωγός - Μουσικός
 
Νίκος Θεοδωρίδης: (Ph.D.)Μουσικοπαιδαγωγός-δημιουργός μουσικοπαιδαγωγικού υλικού, Ε.Ε.ΔΙ.Π.-Ι Μουσικής στο ΤΕΠΑΕ του ΑΠΘ, υπεύθυνος ΜΠ δράσεων του Κρουστόφωνου

Continue Reading

ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΟΙ ΦΩΝΗΤΙΚΕΣ ΧΟΡΔΕΣ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ

MP900430759Η φωνή μας παράγεται από τις φωνητικές χορδές που βρίσκονται στον λάρυγγα. Μπορούμε να τις παρομοιάσουμε με δύο παράλληλα, αντικρυστά κορδόνια τα οποία κάθε φορά που μιλάμε συγκλίνουν κατά το μήκος τους. Ο αέρας που αναπνέουμε καθώς βγαίνει, δονεί τα κλειστά κορδόνια και ο ήχος που παράγεται είναι η φωνή μας. Για να έχουμε μια ωραία, καθαρή και καλή φωνή χρειάζεται να κλείνουμε τις φωνητικές χορδές απαλά και καλά, να τους παρέχουμε μεγάλη ποσότητα αέρα και να τις προσέχουμε. Σε αντίθετη περίπτωση, έχουμε κατάχρηση και κακοποίηση της φωνής με αποτέλεσμα αυτή να αλλοιώνεται και να έχουμε την λεγόμενη Δυσφωνία.

Τα παιδιά είναι επιρρεπή στην εμφάνιση διαταραχών φωνής , διότι συχνά κακοποιούν την φωνή τους. Πολλά παιδικά ουρλιαχτά θα ακούσουμε αν περάσουμε μπροστά από ένα σχολείο την ώρα του διαλείμματος, τη παιδική χαρα, άλλους χώρους συγκέντρωσης τους ακόμα και μέσα στο σπίτι όταν παίζουν μεταξύ τους. Επίσης, στα παιδιά αρέσει να μιμούνται ζώα και να παράγουν περίεργες φωνές στα παιχνίδια τους. Αυτές τους οι συνήθειες κουράζουν, τραυματίζουν και εξαντλούν τις φωνητικές χορδές με αποτέλεσμα αυτές να υποφέρουν και να παρατηρήσουμε κάτι από τα παρακάτω:

  • 1.Συνεχή βραχνάδα φωνής
  • 2.Φωνή με αλλοιωμένα μελωδικά στοιχεία
  • 3.Αδύναμη φωνή που συχνά δεν «βγαίνει»
  • 4.Αλλαγή στη ποιότητα της φωνής κατά την διάρκεια της ομίλιας ( σε τόνο, σε ένταση, σε δύναμη)
  • 5.Τέντωμα των μυών γύρω από το λαιμό και «πέταγμα» βλεβών
  • 6.Γούρλωμα των ματιών
  • 7.Ξηρός βήχας
  • 8.Αλλαγή της αναπνοής, «δεν φτάνει ο αέρας» (κοντή αναπνοή, άπνοια κλπ)

Continue Reading

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΝΕΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Τα τελευταία χρόνια όλο και μεγαλύτερη είναι η ανάγκη τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονιών, να ενημερώνονται γύρω από θέματα Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας και Μαθησιακών Δυσκολιών. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε συχνά γύρω από αυτά τα θέματα, αλλά σίγουρα, εξειδικευμένη γνώση, μπορεί να έρθει μόνο από ειδικούς επιστήμονες.

Στα πλαίσια της συνεχούς ανανέωσης του kindykids.gr και της προσπάθειας μας για ολόπλευρη και εξειδικευμένη ενημέρωση, τόσο σε εκπαιδευτικούς, όσο και σε γονείς για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας διευρύνουμε τις συνεργασίες μας!

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη της συνεργασίας του kindykids.gr με την Γεωργία Κολίντζα, Επιστημονική Διευθύντρια Κέντρου: Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Κολίντζα και Μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών. Η Γεωργία Κολίντζα θα μας ενημερώνει με άρθρα που άπτονται των δυσκολιών του λόγου και όχι μόνο.

Καλωσορίζουμε την Γεωργία και ευχόμαστε αυτή η νέα συνεργασία να βρει ανταπόκριση και ενδιαφέρον από τη μεγάλη παρέα του kindykids!

 

go

 

Η Γωγώ Κολίντζα είναι λογοθεραπεύτρια. Σπούδασε στο Τμήμα Λογοθεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Πάρμα στην Ιταλία και το 2001 πήρε το πτυχίο της αριστεύοντας. Εκ τότε εργάζεται σαν θεραπεύτρια και το 2003 άνοιξε Κέντρο Ειδικών Θεραπειών στο Ίλιον το οποίο διευθύνει επιστημονικά έως και σήμερα. Τη χρονική περίοδο 2002-2006 ασχολήθηκε με τα κοινά του Δήμου Ίλιου διατελώντας μέλος του Δ.Σ. του Νομικού Προσώπου των Βρεφονηπιακών Σταθμών.
Είναι μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών (Π.Σ.Λ.) από το 2003 συμμετέχοντας ενεργά στις επιτροπές και τις δράσεις του Συλλόγου. Εξελέγη μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Π.Σ.Λ και στη τελευταία θητεία, που έληξε τον Μάρτιο του 2012, υπηρέτησε από την θέση της αντιπροέδρου. Το 2010 ήταν μέλος της τριμελούς οργανωτικής επιτροπής του 28ου Διεθνούς Συνέδριου της IALP που διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα.  Έχει δώσει συνεντεύξεις και έχει πραγματοποιήσει ενημερωτικές ομιλίες σε σχολικές δομές. Στα πλαίσια της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης συμμετέχει σε ημερίδες, σεμινάρια και συνέδρια ώστε να ενημερώνεται διαρκώς για θέματα που άπτονται της λογοθεραπείας και των άλλων συναφών θεραπειών.

 

Continue Reading

ΤΙ ΜΑΣ "ΛΕΝΕ" ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Η ζωγραφική για τα μικρά παιδιά είναι μια από τις πιο αγαπημένες ασχολίες τους. Μπορούν να ζωγραφίζουν παντού και με τα πάντα. Λατρεύουν να εξερευνούν τις δυνατότητές τους πάνω στο χαρτί με όλων των ειδών τα υλικά και τα χρώματα. Πριν ακόμη καταφέρουν να εκφραστούν επαρκώς με τη γλώσσα εκφράζονται μέσα από τις ζωγραφιές τους. Όλα εκείνα τα συναισθήματα που δεν μπορούν να εκφράσουν με το λόγο, πολλές φορές, παίρνουν τους μαρκαδόρους, τις μπογιές και τα πινέλα και τα εκφράζουν μέσα στις ζωγραφιές και τα σχέδιά τους. Όταν ένα παιδί νιώθει ότι του λείπουν σημαντικά στοιχεία από τη ζωή του, νιώθει μόνο ή παραμελημένο, όταν έχει το φόβο της αποτυχίας, νιώθει θυμό ή αγωνία τότε αυτά του τα συναισθήματα είναι πιθανό να τα εκφράσει άμεσα ή έμμεσα στις ζωγραφιές που δημιουργεί.

Τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να εκτιμήσουμε διαφορετικά πολλά πράγματα για ένα παιδί κοιτώντας τις ζωγραφιές του. Είναι ο πιο γρήγορος δρόμος για να φτάσουμε στην συναισθηματική κατάσταση του παιδιού τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Οι ζωγραφιές των παιδιών συνήθως δείχνουν την καλλιτεχνική έκφραση και την ανάπτυξη τους. Σε πολλές χώρες χρησιμοποιείται από ειδικούς σαν μέσο για να εκτιμήσουν την προσωπικότητα, τη νοητική ανάπτυξη, τις επικοινωνιακές ικανότητες και την συναισθηματική κατάσταση των παιδιών. Επιστήμονες πιστεύουν ότι μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στην έγκαιρη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών. Εισαγγελείς, κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι συχνά ζητούν από μικρά παιδιά να ζωγραφίσουν κάποιο δραματικό γεγονός που βίωσαν, ιδιαίτερα αν δεν είναι σε θέση να επικοινωνήσουν επαρκώς λεκτικά, ώστε να εξηγήσουν και να περιγράψουν αυτό που τους συνέβη.

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ

2 ΕΤΩΝ – ΜΟΥΤΖΟΥΡΕΣ

Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία απλώς μουτζουρώνουν. Οι πρώτες μουτζούρες είναι απλώς η καταγραφή μιας ευχάριστης κινητικής δραστηριότητας από μέρους των παιδιών και όχι προσπάθεια από μέρους τους να αναπαραστήσουν τον κόσμο. Με τον καιρό τα σημάδια γίνονται πιο «καθαρά» καθώς τα παιδιά γίνονται πιο ικανά. Τα σχήματα αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους με την κυκλική κίνηση να είναι η πρώτη που χρησιμοποιούν τα παιδιά σε αυτό το στάδιο καθώς τους βγαίνει φυσικά. Με τον καιρό τα παιδιά αρχίζουν να περιγράφουν τις «μουτζούρες» σαν να έχουν ζωγραφίσει κάτι συγκεκριμένο.

3-4 ΕΤΩΝ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Η πρώτη συνειδητή δημιουργία εικόνων εμφανίζεται γύρω στην ηλικία των 3 και αποτελεί μια χειροπιαστή καταγραφή της σκέψης των παιδιών. Η πρώτη προσπάθεια να αναπαραστήσει κάτι το παιδί είναι να ζωγραφίσει έναν άνθρωπο, συνήθως κάνοντας έναν κύκλο για κεφάλι και δυο κάθετες γραμμές για πόδια. Αργότερα κι άλλες φόρμες αναπτύσσονται πιο αναγνωρίσιμες και καμιά φορά ιδιαίτερα πολύπλοκες. Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία συνεχώς ψάχνουν για καινούριες ιδέες, οπότε και τα σχήματα που χρησιμοποιούν συνεχώς αλλάζουν.

Στα 4 το παιδί αρχίζει να λέει ιστορίες και να επιλύει προβλήματα μέσω της ζωγραφικής, έτσι αλλάζει τις βασικές φόρμες που χρησιμοποιεί, ώστε να αναπαραστήσει αυτό που επιθυμεί. Συχνά όταν ένα πρόβλημα εκφράζεται από το παιδί μέσω της ζωγραφικής το βοηθάει να το αντιμετωπίσει πιο εύκολα και με καλύτερο τόπο.

5-6 ΕΤΩΝ : ΣΧΗΜΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Το παιδί φτάνει σε ένα «σχέδιο», έναν συγκεκριμένο τρόπο να αναπαριστά τα αντικείμενα. Το σχέδιο που επιλέγει το παιδί, δείχνει την γνώση του παιδιού για το συγκεκριμένο αντικείμενο. Σ’ αυτό το στάδιο υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος των σχεδίων του παιδιού μέσα στο χαρτί. Γύρω στην ηλικία των 6 το παιδί αρχίζει να αναπαριστά τοπία, μια μπλε γραμμή και ήλιος στο πάνω μέρος της σελίδας και μια πράσινη γραμμή στο κάτω γίνονται η συμβολική αναπαράσταση για τον ουρανό και το χορτάρι. Όλα τα σχέδια μπαίνουν στη ζωγραφιά προσεχτικά από το παιδί, δίνοντας την εντύπωση ότι αν αφαιρεθεί έστω και ένα σχέδιο θα διαταραχθεί η ισορροπία όλης της ζωγραφιάς.

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap