interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Μια καινούρια σχολική χρονιά είναι προ των πυλών. Μια δύσκολη ομολογουμένως σχολική χρονιά. Δύσκολη από πολλές απόψεις. Μπορούμε άραγε να κάνουμε κάτι εμείς για να την κάνουμε πιο εύκολη; Να βρούμε το χαμένο κέφι για δουλειά, το σεβασμό απέναντι στο λειτούργημα που καλούμαστε να πράξουμε και την αισιοδοξία, που τόσο πετυχημένα μας έχουν «ροκανίσει»; Αν κλείσουμε τα αφτιά και τα μάτια μας – για μια στιγμή - στην ασχήμια και την απαισιοδοξία, ίσως και να μπορούμε…

Ας υποθέσουμε λοιπόν, πως ζούμε σε μια χώρα που όλα λειτουργούν «ρολόι», η καθημερινότητά μας δεν αποτελεί τροχοπέδη για τη ζωή και την ψυχική μας υγεία και τα κανάλια δεν μας βομβαρδίζουν από το πρωί ως το βράδυ με καταστροφολογικά σενάρια. Όχι, όχι δεν ανοίγουμε ακόμη τα μάτια… Η τάξη μας δε θυμίζει τάξη της δεκαετίας του ‘80 και δεν προβληματιζόμαστε πως θα ζεσταθούμε όλο το χειμώνα… Οι γονείς των παιδιών μας δε μοιάζουν χαμένοι από τα προβλήματα… Το μόνο που μας αγχώνει είναι πως θα κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας… Πως θα ανταπεξέλθουμε τις πρώτες μέρες αλλά και όλη τη χρονιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τι θα χρειαστούμε;

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

Περίπου 1 – 2 εβδομάδες πριν το πρώτο κουδούνι οφείλουμε να κάνουμε την προετοιμασία μας όσο το δυνατόν καλύτερα, ώστε να μην πανικοβληθούμε όταν έρθουν και τα παιδιά στην τάξη. Αυτό περιλαμβάνει τόσο την τάξη ως χώρο (να δημιουργήσουμε ένα ευχάριστο,οργανωμένο  περιβάλλον), όσο και το υλικό μας για τις πρώτες μέρες (λίστες με ονόματα, στοιχεία μαθητών, το υλικό με το οποίο θα τους απασχολήσουμε την πρώτη εβδομάδα κλπ). Η καλή και έγκαιρη προετοιμασία μπορεί να μας βοηθήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και δε θα πρέπει να την εγκαταλείψουμε.

ΕΥΕΛΙΞΙΑ

Να είμαστε σε θέση να αλλάξουμε αυτά που δεν μας κάνουν, το δυνατόν συντομότερα. Το ότι έχουμε προετοιμάσει ένα πλάνο και πιθανόν έχουμε έτοιμο και το υλικό για να το υλοποιήσουμε δε σημαίνει πως απαραίτητα θα μας βγει ή ότι θα πιέσουμε τα παιδιά να το κάνουν αν δεν δείχνουν ενδιαφέρον. Σε αυτήν την περίπτωση οφείλουμε να είμαστε ευέλικτοι και να αλλάζουμε ότι δεν προχωράει με κάτι καινούριο. Το να επιμένουμε σε κάτι μόνο και μόνο επειδή αυτό έχουμε ετοιμάσει είναι ανώφελο όταν τα παιδιά δεν ανταποκρίνονται.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Όσο καλύτερα έχουμε οργανώσει το υλικό μας και το πρόγραμμά μας, τόσο λιγότερο άγχος θα έχουμε. Ο καλός προγραμματισμός θα μας βοηθήσει να έχουμε το χρόνο και την ψυχραιμία, ειδικά τις πρώτες μέρες, να ασχοληθούμε με τυχόν έκτακτες καταστάσεις όπως: παιδιά που κλαίνε και θέλουν να φύγουν, υπερπροστατευτικούς γονείς, που με τον τρόπο τους δεν αφήνουν τα παιδιά τους να προσαρμοστούν, ιδιαίτερα κινητικά παιδιά που δεν μπορούν να καθίσουν σε ένα μέρος και παίζουν «καταστρέφω ό, τι βρω» κλπ. Δε σημαίνει βέβαια ότι θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε όλα τα παραπάνω ταυτόχρονα, αλλά κι αν μας τύχει…;

Σε περίπτωση που έχουμε ετοιμάσει δραστηριότητες ή προτρέπουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ή να παίξουν καλό είναι να έχουμε πάντα κάτι άλλο έτοιμο (μια εναλλακτική) για παιδιά που βαριούνται εύκολα ή τα παρατάνε γρήγορα. Αυτό μπορεί να είναι μια καινούρια φωτοτυπία, ένα πάζλ, ένα επιτραπέζιο κλπ.

ΣΕΒΑΣΜΟΣ

Σεβασμός απέναντι στα παιδιά, στη δουλειά μας, στους γονείς και πάνω από όλα στον εαυτό μας. Αν νιώθουμε σεβασμό, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κάνουμε καλά τη δουλειά μας. Ο σεβασμός είναι το κλειδί για να επιτύχουμε τα μέγιστα αποτελέσματα.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Η καλή συνεργασία τόσο με τους συναδέρφους, όσο και με τους γονείς είναι απαραίτητη. Σίγουρα τα προβλήματα δε θα λείψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά με καλή διάθεση και υπομονή τα προβλήματα αυτά μπορούν να λυθούνή αν δεν μπορούν να λυθούν μπορούν να παραβλεφθούν. Το τελευταίο που θέλουμε είναι να δυσκολεύει τη δουλειά μας η κακή διάθεση που προκαλούν οι διενέξεις. Αν χρειαζόμαστε βοήθεια δεν είναι κακό να τη ζητήσουμε από συναδέρφους και γονείς –πάντα με χαμόγελο- και οι έχοντες καλή διάθεση θα ανταποκριθούν, οι υπόλοιποι… δεν πειράζει τους αντιμετωπίζουμε και αυτούς με ένα χαμόγελο.

ΥΠΟΜΟΝΗ

Σημαντικό προσόν ούτως ή άλλως για έναν εκπαιδευτικό… Την επιστρατεύουμε σχεδόν συνέχεια και όσο περισσότερο μπορούμε. Είναι η υπομονή που θα μας βοηθήσει να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες – που δεν είναι λίγες – τόσο μέσα στην τάξη όσο και από εξωγενείς παράγοντες.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Πολύ σημαντικό να κρατάμε ημερολόγιο για τα πάντα. Για τα παιδιά, για το πρόγραμμα, για καινούριες ιδέες που μας έρχονται μέσα στην τάξη, για τον γονιό που κάτι μας ζήτησε και δε θέλουμε να το ξεχάσουμε, για όλα. Είναι πραγματικά σωτήριο να έχουμε σημειώσεις στις οποίες μπορούμε να ανατρέξουμε ανά πάσα στιγμή και με βάση αυτές να βελτιώσουμε τη δουλειά μας και φυσικά να την οργανώσουμε καλύτερα.

Continue Reading

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΣ

Ημερολόγιο με θέμα τα ζωάκια του δάσους για το νηπιαγωγείο. Αποτελείται από:

  • 7 κάρτες-ζωάκια για τις ημέρες της εβδομάδας
  • 31 κάρτες - πουλάκια αριθμοί
  • 12 κάρτες ζωάκια για τους μήνες
  • 2 κάρτες ζωάκια για τη χρονιά
  • 1 κάρτα "Το ημερολόγιό μας"
  • 2 κάρτες - ταμπέλες
  • διακοσμητικά καλαμπόκια,κουβάδες,τρακτερ,καρότα

Θα χρειαστούμε:

Το υλικό

Εκτυπωτή με έγχρωμο μελάνι

Πλαστικοποιητή

Ψαλίδι

Οδηγίες κατασκευής:

Εκτυπώνουμε το υλικό

Κόβουμε κάθε φιγούρα(γύρω γύρω από το περίγραμμά της)

Πλαστικοποιούμε τις φιγούρες και

Κόβουμε την κάθε φιγούρα ξανά γύρω από το περίγραμμα αφήνοντας λίγο περιθώριο για να μην ξεκολλήσει το πλαστικό


Αν θέλουμε μπορούμε να κατασκευάσουμε έναν φράχτη από κάνσον χαρτόνι για να ολοκληρωθεί το θέμα του Ημερολόγιου πάνω στον τοίχο. Αν δεν "πιάνει" το χέρι μας μπορούμε απλά να χρησιμοποιήσουμε τις καρτέλες.

Το τελικό αποτέλεσμα θα δείχνει κάπως έτσι:

Ημερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμας

ΚΑΡΤΕΣ ΜΕΡΕΣ

Ημερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμαςΗμερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμας-μερες

Ημερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμας-μερεςimerologio-farma6

ΚΑΡΤΕΣ ΑΡΙΘΜΟΙ

Ημερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμας-αριθμοίimerologio-farma8

Ημερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμας-αριθμοίimerologio-farma10

imerologio-farma10Ημερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμας-αριθμοί

imerologio-farma12

ΚΑΡΤΕΣ ΜΗΝΕΣ

Ημερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμας-μηνεςΗμερολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ζώα της φάρμας-μήνες

Continue Reading

ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙΑ

Παρουσιολόγιο για να το αναρτήσουμε στον τοίχο του νηπιαγωγείου μας. Το θέμα του είναι ποντικάκια . Μπορούμε να αναρτήσουμε τα ποντικάκια μας κατευθείαν πάνω στον τοίχο ή αν θέλουμε να τα αναρτήσουμε πάνω σε κάνσον χαρτόνι. Σε περίπτωση που επιλέξουμε το χαρτόνι ο πιο εύκολος τρόπος να τα συγκρατούμε επάνω είναι το βέλκρο (ή πιο απλά χριτς - χρατς) ενώ κατευθείαν πάνω στον τοίχο κολλάει με τη γνωστή "μαστίχα" ή με χαρτοταινία.

Χρειαζόμαστε:

  • Εκτυπωτή
  • Ψαλίδι
  • Παλστικοποιητή - Διαφάνειες
  • Χαρτοταινία ή βέλκρο ή "μαστίχα"

Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να εκτυπώσουμε τα ποντικάκια, να γράψουμε τα ονόματα των παιδιών μας, να εκτυπώσουμε και τις καρτέλες σπιτι-σχολείο και να τα πλαστικοποιήσουμε.

Παρουσιολόγιο για το νηπιαγωγείο με θέμα τα ποντικάκια

Continue Reading

ΟΙ ΓΩΝΙΕΣ / ΚΕΝΤΡΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ

ΓΕΝΙΚΑ:

Στην αρχή κάθε σχολικού έτους οι νηπιαγωγοί προβληματιζόμαστε για το πόσες και ποιες «γωνιές» ή «κέντρα ενδιαφέροντος» ή «κέντρα δραστηριοτήτων» θα δημιουργήσουμε στην τάξη μας. Το μέγεθος της τάξης, η υλικοτεχνική υποδομή που υπάρχει στην τάξη, αλλά και ο αριθμός των μαθητών μας θα επηρεάσει την τελική διαμόρφωση. Είναι πολύ σημαντικό να διαμορφώσουμε ευέλικτα το χώρο μας έτσι ώστε να μπορούμε να αλλάξουμε τη διαρρύθμιση στη διάρκεια της χρονιάς, ανάλογα με τις επιθυμίες των παιδιών, τις ανάγκες μας αλλά και τα προγράμματα διδασκαλίας που εφαρμόζουμε.

Είναι σημαντικό να οργανώσουμε έτσι το εκπαιδευτικό περιβάλλον, ώστε να μπορούν οι γωνιές να εξυπηρετούν το σκοπό για τον οποίο έχουν δημιουργηθεί.

Είναι επίσης, σημαντικό:

  • Να είναι ενδιαφέρουσες για τα παιδιά,
  • Να είναι οργανωμένες όσο το δυνατόν καλύτερα (ανάλογα πάντα με τον εξοπλισμό που διαθέτουμε
  • Να είναι ευπαρουσίαστες ακόμη κι όταν δεν έχουμε πολύ υλικό να τις οργανώσουμε
  • Να λάβουν μέρος και τα παιδιά στη διαδικασία δημιουργίας τους
  • Να εξυπηρετούν το σκοπό και το στόχο για τον οποίο έχουν δημιουργηθεί

ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

grafi

Αφορά στην οργάνωση μιας γωνιάς που βοηθά τα παιδιά να κατακτήσουν απλές αρχές της γραφής και της ανάγνωσης. Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι τους στη γωνιά αυτή έρχονται σε επαφή με τα γράμματα και το γραπτό λόγο.

Τα παιδιά εδώ μπορούν:

  • Να παίξουν με τα γράμματα και τις λέξεις
  • Να αντιγράψουν έτοιμες λέξεις από καρτέλες
  • Να γράψουν ελεύθερα
  • Να δημιουργήσουν δικά τους βιβλία
  • Να γράψουν μια ευχετήρια κάρτα για κάποιον που αγαπούν
  • Να φτιάξουν τη δική τους αφίσα για κάποιο σημαντικό γεγονός
  • Να δοκιμάσουν να «διαβάσουν»
  • Να έρθουν σε επαφή με τα διαφορετικά είδη του γραπτού λόγου

Μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Μολύβια
  • Γόμες
  • Ξύστρες
  • Ξυλομπογιές
  • Καρτέλες με λέξεις
  • Άσπρες κόλλες Α4 ή Α5
  • Τετράδια
  • Διάφορα και διαφορετικά χαρτιά
  • Μαγνητικά γράμματα και μεταλλικό πίνακα
  • Κάρτες με την αλφαβήτα
  • Πίνακα με κιμωλίες
  • Περιοδικά – εφημερίδες
  • Προσκλητήρια
  • Αφίσες

ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

arithmoi

Αφορά στην οργάνωση μιας γωνιάς, που βοηθά τα παιδιά να κατακτήσουν απλές προμαθηματικές και μαθηματικές έννοιες και να ασχοληθούν ελεύθερα με τους αριθμούς.

Τα παιδιά εδώ μπορούν:

  • Να παίξουν με τους αριθμούς
  • Να κάνουν απλές πράξεις (πρόσθεση, αφαίρεση)
  • Να γράψουν τους αριθμούς
  • Να παίξουν με σχετικά παιχνίδια (ξύλινα ή χάρτινα, αυτοσχέδια ή έτοιμα)
  • Να χρησιμοποιήσουν εργαλεία μετρήσεων και σχεδιασμού (χάρακες, μεζούρες κλπ)
  • Να σειροθετήσουν και να ομαδοποιήσουν
  • Να ζυγίσουν, να συγκρίνουν βάρη
  • Να δημιουργήσουν μοτίβα

Μπορεί να περιλαμβάνει:

Μολύβια

  • Γόμες
  • Ξύστρες
  • Λευκές κόλλες Α4 και Α5
  • Τετράδια
  • Κάρτες με τους αριθμούς
  • Κάρτες με τα σχήματα
  • Αριθμητάρι
  • Παιχνίδια με τους αριθμούς (έτοιμα ή αυτοσχέδια)
  • Χάντρες και κορδόνια
  • Ζάρια μικρά και μεγάλα
  • Χάρακες σε διάφορα μεγέθη και μεζούρες
  • Ζυγαριά
  • Φύλλα εργασίας σχετικά που τα παιδιά θα ασχολούνται με αυτά αν το επιθυμούν

ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ «ΤΑ ΠΑΙΧΝΔΙΑ ΜΑΣ»

pazl

Εδώ τα παιδιά μπορούν να παίξουν με διάφορα και διαφορετικά παιδαγωγικού χαρακτήρα παιχνίδια που το καθένα εξυπηρετεί και διαφορετικό σκοπό. Μέσα από τη διασκέδαση τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορες έννοιες αλλά και με την αξία της συνεργασίας και της ομαδικότητας.

Τα παιδιά εδώ μπορούν:

  • Να παίξουν μόνο του το καθένα
  • Να παίξουν ομαδικά παιχνίδια
  • Να μάθουν μέσα από το παιχνίδι
  • Να μάθουν να ακολουθούν κανόνες στο παιχνίδι τους
  • Να διασκεδάσουν

Μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Πάζλ – Ξύλινα και χάρτινα
  • Επιτραπέζια παιχνίδια
  • Παιχνίδια με σχήματα
  • Παιχνίδια αντιστοίχησης
  • Παιχνίδια αρίθμησης
  • Παιχνίδια μεγεθών
  • Παιχνίδια μνήμης

ΚΕΝΤΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

blocks

Τα παιδιά παίζουν και δημιουργούν κατασκευές με τουβλάκια και υλικά που τοποθετούμε σε αυτήν τη γωνιά. Για να επιτύχουν το αποτέλεσμα που επιθυμούν αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργική τους σκέψη.

Τα παιδιά εδώ μπορούν:

  • Να κατασκευάσουν
  • Να συνεργαστούν
  • Να δημιουργήσουν
  • Να χρησιμοποιήσουν ακούσια λογικο-μαθηματική σκέψη
  • Να μάθουν τα σήματα της τροχαίας και τους κανόνες των μεταφορικών μέσων

Μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Τουβλάκια ξύλινα και πλαστικά
  • Ζωάκια
  • Σήματα της τροχαίας (ξύλινα ή χάρτινα)
  • Μέσα μεταφοράς
  • Ανθρωπάκια
  • Κουτιά αποθήκευσης

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap