Λίγα λόγια για μένα
Αν το δω από στενή επαγγελματική σκοπιά, το πτυχίο της Νηπιαγωγού λίγο μου έχει προς το παρόν χρησιμεύσει. Μου φάνηκε όμως εξόχως σημαντικό στην ανατροφή των παιδιών μου, γεγονός που μάλλον με οδήγησε να επαναπροσδιορίσω πολλές από τις αρχικές μου αντιλήψεις για το επάγγελμα. Δυστυχώς, όταν πλέον ήθελα να δώσω ΑΣΕΠ, ο διαγωνισμός σταμάτησε, κατόπιν οι θέσεις αναπληρωτών περιορίστηκαν και οι θέσεις Νηπιαγωγών σε παιδικούς σταθμούς σχεδόν εκμηδενίστηκαν. Ωστόσο, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Ύστερα από δύο κύκλους μεταπτυχιακών σπουδών και ευελπιστώντας στο ξεκίνημα ενός διδακτορικού το φθινόπωρο, συσσωρεύω δυστυχώς, προς το παρόν μόνο γνώση-θεωρία, χωρίς πράξη. Αν τελικά καταφέρω σε δύο χρόνια να πάρω το πτυχίο της δασκάλας και εργαστώ νωρίτερα ως δασκάλα (παρά ως νηπιαγωγός), θα προσπαθήσω να «ξορκίσω το κακό», επιλέγοντας να εργαστώ με παιδιά της Α’ και Β’ Δημοτικού και φαντάζομαι (ή θέλω να πιστεύω) ότι τότε θα αισθάνομαι πιο κοντά σε αυτό που έστω και αργά συνειδητοποίησα ότι ήθελα να κάνω…
Σε καλωσορίζουμε στο kindykids.gr! Θα θέλαμε να μάθουμε λίγα πράγματα για σένα!
Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το λειτούργημα του νηπιαγωγού;
Όταν πήρα το πτυχίο της Νηπιαγωγού το 1993 δεν είχα σκεφτεί ότι θα ασκήσω το επάγγελμα της νηπιαγωγού, πιθανόν γιατί τότε φάνηκε να με κερδίζουν οι ξένες γλώσσες. Αργότερα όταν απέκτησα τα δικά μου παιδιά, άρχισα να αγαπώ αυτό που ονομάζουμε Παιδαγωγική και που μέσα από την ανατροφή των παιδιών παίρνει πάντα πολύ διαφορετικές διαστάσεις.
Τι αγαπάς περισσότερο και τι λιγότερο στη δουλειά μας;
Είναι δύσκολο να επιλέξει κανείς κάτι που να είναι περισσότερο ελκυστικό στο επάγγελμα της Νηπιαγωγού, αφού τα αθώα μάτια, το χαμόγελο, η αγκαλιά, το «σ’αγαπώ,κυρία» και οι αναπάντεχες ερωτήσεις και απαντήσεις των παιδιών το κάνουν κάθε μέρα διαφορετικό, κάθε μέρα ολοένα και πιο συγκινητικό, κάθε μέρα και πιο ενδιαφέρον, πιο συναρπαστικό. Ένας αέναος, γοητευτικός κύκλος συγκινήσεων… τι να διαλέξεις να αγαπήσεις περισσότερο;
Νομίζω ότι το δυσκολότερο είναι να καταφέρεις να φανείς ή να αισθανθείς αρκετός. Στο λίγο διάστημα που έχω εργαστεί στον χώρο είχα πάντα την αίσθηση ότι ήμουν «λίγη», ότι δεν κατάφερνα όσο θα ήθελα να διαχειριστώ την ομάδα των παιδιών ή ότι «θα μπορούσε να πάει καλύτερα». Σκέφτομαι, ωστόσο, ότι, αν είχα εργαστεί περισσότερο, είναι πολύ πιθανό η λίγο ρομαντική και κάπως εξιδανικευμένη εικόνα που έχω στο μυαλό μου για το επάγγελμα της Νηπιαγωγού να αποχρωματιζόταν…
Πώς ονομάζεται το blog σου και πόσο καιρό το έχεις;
Το ιστολόγιο έχει το όνομα «Δραστηριότητες, εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό για το Νηπιαγωγείο» και ξεκίνησε στις 31 Ιουλίου του 2012.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/05/50.html
Γιατί αποφάσισες να φτιάξεις το δικό σου blog;
Δεν το έχω σκεφτεί. Ήταν μια μάλλον αυθόρμητη απόφαση. Στην αρχή ήταν μια εντελώς άγνωστη διαδικασία για μένα, κατόπιν είδα μερικές ήδη υπάρχουσες αξιόλογες ιστοσελίδες και ιστολόγια παιδαγωγικού υλικού για το Νηπιαγωγείο και σκέφτηκα απλά «γιατί να μην ξεκινήσω και εγώ κάτι τέτοιο;» Προφανώς η απόφαση ισχυροποιήθηκε από την επιθυμία μου να είμαι με κάποιο τρόπο σε μία τάξη: σκεφτόμουν ότι θα ήταν πολύ συγκινητικό να μπορώ να βρίσκομαι έστω και έμμεσα σε μια τάξη, μέσα από τις δράσεις άλλων εκπαιδευτικών που πιθανόν να έβρισκαν κάτι ενδιαφέρον σε αυτά που θα πρότεινα και θα ήθελαν να το μετουσιώσουν σε εκπαιδευτική πράξη στην τάξη τους.
Πόσο εύκολο είναι να συνδυάζεις τη δουλειά στο σχολείο και τη διατήρηση ενός προσωπικού blog που θέλει συνεχή ενημέρωση και επιπλέον δουλειά καθημερινά;
Για μένα που η δουλειά στο σχολείο δεν είναι μέρος της καθημερινότητάς μου, η ενασχόληση με το ιστολόγιο είναι μία σημαντική πηγή ικανοποίησης, όχι μόνο γιατί μπορώ να εκφράζω, να μοιράζομαι και να μεταφέρω όσα σκέφτομαι (ιδέες, διδακτικές προτάσεις και πρακτικές), αλλά πρωτίστως, γιατί παίρνω καθημερινά μία απίστευτα συγκινητική ανατροφοδότηση από ένα πλήθος συναδέλφων. Θέλει οπωσδήποτε χρόνο και προσωπική δουλειά, αλλά είναι χρόνος δημιουργικός, απολαυστικός, χρόνος αναντικατάστατος…
Τι έχεις κερδίσει από την αλληλεπίδραση με άλλες συναδέρφους μέσα από το διαδίκτυο;