Written by Μάρλεν Κεφαλίδου. Posted in ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΡΘΡΑ
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς το μεγαλύτερο άγχος που αντιμετωπίζουμε οι νηπιαγωγοί και ιδιαίτερα οι νέοι στο επάγγελμα είναι το πώς να βάλουμε τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα και να περάσει όσο το δυνατόν πιο εύκολα ο χρόνος της προσαρμογής.
Σε περίπτωση που είμαστε στο ίδιο σχολείο τα πράγματα είναι κάπως πιο εύκολα καθώς γνωρίζουμε κάποια από τα παιδιά , γνωρίζουμε τον αριθμό των παιδιών που έχουμε στην τάξη μας αλλά και την τάξη ως χώρο, το υλικό μας κλπ.
Τι γίνεται όταν η τάξη στην οποία καλούμαστε να διδάξουμε είναι καινούρια; Τα παιδιά τα γνωρίζουμε για πρώτη φορά; Ακόμη πιο δύσκολα αν είμαστε αναπληρωτές και βρεθούμε σε μια τάξη μετά τον Αγιασμό ή αν μπαίνουμε πρώτη φορά σε τάξη;
Τα τρία συστατικά της «μαγικής συνταγής»: ψυχραιμία, υπομονή και χαμόγελο.
Κάθε αρχή της σχολικής χρονιάς, τρία είναι τα πρόσωπα που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα άγχη και τις φοβίες τους και να συνεργαστούν , η νηπιαγωγός, το παιδί και ο γονιός. Για μια επιτυχημένη αρχή, που συνήθως είναι και προπομπός μιας υπόλοιπης καλής χρονιάς η νηπιαγωγός είναι αυτή, που επωμίζεται το μεγαλύτερο βάρος για την καλή έκβαση των πραγμάτων…
ΓΟΝΕΙΣ:
Συνήθως οι γονείς είναι αγχωμένοι και ειδικά αν το παιδί τους πηγαίνει για πρώτη φορά στο σχολείο. Αναρωτιούνται αν το περιβάλλον θα είναι καλό για το παιδί τους, αν η νηπιαγωγός θα ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της τάξης της, αν το παιδί τους θα ταιριάξει με άλλα παιδιά, πως θα το αποχωριστούν και πως θα μπορέσουν να είναι εφησυχασμένοι ότι περνάει καλά και πολλά ακόμη αν… Καλό είναι πριν ασχοληθούμε διεξοδικά με το κάθε παιδί και ιδιαίτερα με τα παιδιά που θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην προσαρμογή τους να ασχοληθούμε πρώτα λίγο με τους γονείς.
Continue Reading