Written by Μάρλεν Κεφαλίδου. Posted in ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Με αφορμή τον ερχομό του νέου χρόνου μπορούμε να κάνουμε με τα παιδιά μια σειρά δραστηριοτήτων που σκοπεύουν στην συναισθηματική τους νοημοσύνη. Η επιστροφή από τις γιορτές των Χριστουγέννων συνήθως ακολουθείται από χαλαρό πρόγραμμα στην τάξη, ώστε τα παιδιά να προσαρμοστούν ομαλά στο ημερήσιο πρόγραμμα, οι παρακάτω προτάσεις αποτελούν μια καλή λύση για τον πρώτο καιρό μετά τις διακοπές. Επίσης, η γενικότερη κατάσταση που βιώνουν τα μικρά παιδιά εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα λόγω της κρίσης, καλό είναι να συνοδεύεται από δράσεις που να ευνοούν την εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους.
Τα παρακάτω φύλλα εργασίας οδηγούν σε μια σειρά δραστηριοτήτων, που στοχεύουν στη διαχείρηση και εξωτερίκευση των συναισθημάτων των παιδιών, αλλά και στο να γνωρίσουν ότι κάθε νέος χρόνος μπορεί να σημαίνει και μια καινούρια αρχή ή μια αφορμή για να θέσουμε νέους στόχους, δηλαδή να βάλουμε ένα "στοίχημα" με τον εαυτό μας ότι θα προσπαθήσουμε να καταφέρουμε κάτι που δεν το καταφέραμε ως τώρα. Μια αφορμή να νιώσουμε χαρά και αισιοδοξία και ότι κάτι καλό θα συμβεί.
Τα φύλλα εργασίας μπορούν να δουλευτούν είτε προτρέποντας τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε αυτά, είτε συνδυασμένα με το γλωσσικό τομέα προτρέποντας τα παιδιά να γράψουν μικρές λεξούλες με ή χωρίς τη βοηθεία πινακα αναφοράς. Ακόμη μπορούμε να τα δουλέψουμε σε μικρές ομάδες χωρίζοντας τα παιδιά σε νήπια και προνήπια και στοχεύοντας σε διαφορετικά πράγματα για το κάθε ηλικιακό γκρουπ.
Αποτελούν μια συνέχεια 7 θεμάτων, που το καθένα από αυτά ανάλογα με την τάξη και τους στόχους που θα θέσουμε μπορούν να οδηγήσουν σε αρκετές δραστηριότητες.
Στο τέλος μπορούμε να να τα δέσουμε σε ένα μικρό βιβλιαράκι και να αποτελέσουν έκτός από ενθύμιο για τα ίδια τα παιδιά και ένα "παράθυρο" για τους γονείς τους, ώστε να δουν μέσα από αυτό κομμάτια του παιδιού τους, που ίσως δεν γνωρίζουν.
ΕΞΩΦΥΛΛΟ:
Το πρώτο φύλλο εργασίας έχει να κάνει με την ωραιότερη ανάμνηση που κρατάνε τα παιδιά από τη χρονιά που πέρασε. Μπορούμε να συζητήσουμε μαζί τους και στο τέλος της συζήτησης τα παιδιά να ζωγραφίσουν.
Το επόμενο βήμα είναι να κάνουμε ευχές για την οικογένεια, τους φίλους μας αλλά και όλο τον κόσμο.
- Τι σημαίνει άραγε να εύχομαι σε κάποιον κάτι καλό;
- Γιατί ευχόμαστε στους άλλους;
- Πως μπορούμε να σταματήσουμε να νοιαζόμαστε μόνο για τον εαυτό μας και να νοιαστούμε για τους άλλους ευχόμενοι καλά πράγματα σε αυτούς;
- Μπορεί να πιάσει η ευχή μας;
- Είναι πιο δυνατή μια ευχή όταν την κάνουμε όλοι μαζί;
- Γιατί όλοι οι μεγάλοι εύχονται πρωτα και κυρίως "να έχουμε υγεία"; Γιατί είναι πολύ σημαντική αυτή η ευχή;
Είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που μπορούμενα θέσουμε στα παιδιά και να μας οδηγήσουν σε σχετικές δραστηριότητες. Μέσα στα κυκλάκια τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν ή να γράψουν λεξούλες.
Continue Reading