interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

ΚΕΡΔΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ ΧΑΝΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ... ΜΙΑ ΧΑΔΙΑΡΑ ΦΑΛΑΙΝΑ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΣΗΣ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ

ΚΕΡΔΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ ΧΑΝΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ... ΜΙΑ ΧΑΔΙΑΡΑ ΦΑΛΑΙΝΑ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΣΗΣ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ

 

ΒΙΒΛΙΟ: ΚΕΡΔΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ ΧΑΝΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ... ΜΙΑ ΧΑΔΙΑΡΑ ΦΑΛΑΙΝΑ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΣΗΣ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Μα ποιοι είναι τελικά αυτοί οι Κερδιστανοί και οι Χανιστανοί; Που κατοικούν;Γιατί τσακώνονται συνέχεια μεταξύ τους; Και η χαδιάρα φάλαινα; Την ξέρει άραγε κανείς; Τι ζητά από τους φίλους μας και πώς θα φέρει τα πάνω κάτω στις ζωές τους; 

 

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ

Ένα βιβλίο που πραγματεύεται ένα πολύ σημαντικό θέμα για τα μικρά παιδιά την νίκη και την ήττα και πως τα διαχειριζόμαστε. Είναι συνήθως αρκετά δύσκολο για τα μικρά παιδιά να διαχειριστούν την ήττα, αλλά πολλές φορές και την επιθυμία τους να νικούν κάθε φορά. Πολλές φορές μάλιστα δεν νιώθουν καμία χαρά για το οποιοδήποτε παιχνίδι, εκτός αν το κερδίσουν.

Το βιβλίο του Γιώργου Μπουμπούση βοηθάει τα παιδιά να αντιληφθούν τη χαρά της συμμετοχής και της συνεργασίας, χωρίς να αποτελεί αυτοσκοπό η νίκη ή μόνιμο φόβο η ήττα.

Με έξυπνα στιχάκια, μια ιστορία ξεχωριστή και την πλούσια εικονογράφηση του Νίκου Γιαννόπουλου, το βιβλίο αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά να δουν τη συμμετοχή ως διασκέδαση και σκοπό τη διασκέδαση και το ίδιο το παιχνίδι και όχι τον ανταγωνισμό που γεννα η επιθυμία για τη νίκη.

Περιέχει επιτραπέζιο παιχνίδι

 

ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:

Για το συγκεκριμένο βιβλίο το KindyKids.gr προτείνει:

Δραστηριότητες:

Να συζητήσουμε για το αγαπημένο μας μέρος της ιστορίας

Να ζωγραφίσουμε το Χανιστάν και το Κερδιστάν όπως τα φανταζόμαστε

Να δώσουμε τη δική μας συνέχεια της ιστορίας

Να δώσουμε ένα διαφορετικό τέλος για την ιστορία

Να δραματοποιήσουμε την ιστορία

Να συζητήσουμε για τα συναισθήματα που νιώθουμε όταν νικάμε

Continue Reading

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΥΧΣΗ ΤΟΥ ΑΔΡΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ

Ο αδρός συντονισμός είναι η ικανότητα του ατόμου να χρησιμοποιεί συνδυαστικά μεγάλες μυικές ομάδες για τον έλεγχο στοχοκατευθυνόμενων κινήσεων. Η επίτευξη κινητικών δεξιοτήτων μέσω ομαλών μοτίβων και αλληλουχιών της κίνησης, υποστηρίζει σημαντικά τις δραστηριότητες καθημερινής ζωής, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο κ.α.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΥΧΣΗ ΤΟΥ ΑΔΡΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ

Δραστηριότητες που ενισχύουν τον αδρό συντονισμο είναι οι εξής:


1.    Το παιδί περπατάει γύρω από το τραπέζι στις μύτες των ποδιών και επιστρέφει από την αντίθετη φορά περπατώντας στις φτέρνες.

2.    Το παιδί περνάει κάτω από το τραπέζι έρποντας με την κοιλιά και επιστρέφει έρποντας με την πλάτη.

3.    Ζητήστε από το παιδί να κυλίσει στο πάτωμα, από τον έναν τοίχο στον άλλον.

4.    Μάθετε στο παιδί να κάνει τούμπες.

5.    Το παιδί στέκεται στο ένα πόδι όσο γίνεται περισσότερο ˙ επαναλάβατε με το άλλο πόδι.

6.    Το παιδί χτυπάει τα χέρια του και πρέπει να πηδάει συγχρόνως.

7.    Το παιδί κρύβεται κουλουριασμένο κάτω από μια κουβέρτα στο σινιάλο σας πρέπει να βγει όσο γίνεται πιο γρήγορα.

8.    Το παιδί ξαπλώνει με την πλάτη και κάνει ποδήλατο πρέπει να κινεί τα πόδια του αργά και σιγά σιγά επιταχύνει.

9.    Το παιδί πρέπει να περπατάει σέρνοντας τα πόδια του στο πάτωμα όταν του χτυπάτε παλαμάκια, πρέπει να περπατάει σηκώνοντας πολύ ψηλά το γόνατο.

10.    Ρίξτε τη μπάλα στο παιδί μόλις καταφέρει να την πιάσει επαναλάβατε, απομακρυσμένος λίγο περισσότερο κάθε φορά.

Continue Reading

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ - ΦΩΤΗΣ ΜΠΟΣΜΟΣ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ - ΦΩΤΗΣ ΜΠΟΣΜΟΣ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΙΒΛΙΟ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΦΩΤΗΣ ΜΠΟΣΜΟΣ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΣΑΝΤΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ 5-6 ΕΤΩΝ

 

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Ένα γεγονός ταράζει την ήρεμη και ανέμελη ζωή των λιγοστών κατοίκων του χωριού. Μέσα από την εξιστόρηση των γεγονότων προβάλλεται με χιουμοριστική διάθεση η ομορφιά της ελληνικής επαρχίας, η αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων, η παιδική φαντασία, το ταξίδι στο άγνωστο και, τελικά, η προσγείωση στην πραγματικότητα.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ

Ένα κείμενο αναλαφρο με χιουμοριστική διάθεση που εξιστορεί τη ζωή στην επαρχία, το ταξίδι στη φαντασία και την πραγματικότητα που πολλές φορές μας προσγειώνει... απότομα. Τα στιχάκια είναι καλοφτιαγμένα με λέξεις που μπορεί να  ξαφνιάσουν τα παιδια (δεν είναι λέξεις που χρησιμοποιούν πολύ) και δίνουν τροφή για σχολιασμό και συζητήσεις με τα παιδιά.

Είναι αλήθεια εύκολο να ταξιδέψει ένα παιδί με αερόστατο; Και πως αντιμετωπίζει ένα ολόκληρο χωριό την εξαφάνιση ενός παιδιού;

Μια ιστορία που ταξιδεύει ανάμεσα στην πραγματικότητα, τη φαντασία και το όνειρο με αποσκευές στο αερόστατο του συγγραφέα τα χιουμοριστικά στιχάκια και την υπέροχη εικονογράφηση της Σάντρας Ελευθερίου.

ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:

Για το συγκεκριμένο βιβλίο το KindyKids.gr προτείνει:

Δραστηριότητες:

Να συζητήσουμε για τη ζωή στην επαρχία

Να βρούμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ της ζωής στο χωριό και της ζωής στην πόλη

Να βρούμε πληροφορίες για τα αερόστατα και τον τρόπο κατασκευής τους

Να δραματοποιήσουμε την ιστορία

Να φτιάξουμε τα δικά μας σκηνικά και κοστουμια και να στήσουεμ τη δική μας παρασταση χρησιμοποιώντας ως κείμενα τα ίδια τα στιχάκια του βιβλίου

Να φτιάξουμε με την τεχνική του κολάζ το δικό μας αερόστατο

Continue Reading

"ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΣ" - ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ

«Δεν ζητώ για το παιδί μου να είναι η «ζωή» του πάρτυ, ή μια κοινωνική πεταλούδα. Θέλω απλώς να είναι ευτυχισμένο και να έχει κάποιους φίλους δικούς του. Είναι ένα υπέροχο παιδί, και ελπίζω ότι κάποια μέρα και οι άλλοι να μπορούν να το δουν αυτό» (ScottBellini,2014)

"ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΣ" - ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟΣε κάθε ηλικία, η φιλία αποτελεί ένα μοναδικό στήριγμα που μας προάγει ψυχικά. Οι παιδικές φιλίες μας, μας μαθαίνουν πώς να αλληλεπιδρούν με τους άλλους, αναπτύσσοντας κοινωνικές δεξιότητες που θα μας είναι απολύτως απαραίτητες στην μελλοντική μας ζωή ως ενήλικες.  Η πλειοψηφία των παιδιών θέλει να έχει φίλους και όταν τα παιδιά δυσκολεύονται να δημιουργήσουν φίλους, τότε οδηγούνται στην κοινωνική απομόνωση και συνήθως αισθάνονται δυσαρέσκεια για τον ίδιο τους  τον εαυτό .
Περίπου στο ηλικιακό στάδιο των 3-6 χρονών, τα παιδιά έχουν μια εγωκεντρική ή απλουστευμένη αντίληψη της φιλίας, όσον αφορά τον καθορισμό ενός φίλου σαν κάποιον, που τους δίνει πράγματα ή κάποιον που παίζουν μαζί (Tony attwood,2014).

Ανάμεσα στις πολλές ικανότητες που η φιλία διδάσκει στα παιδιά συγκαταλέγονται: η εκμάθηση επίλυσης συγκρούσεων, η εκμάθηση τήρησης κανόνων, η απόκτηση εμπάθειας κ.λπ  Όλες αυτές οι δεξιότητες που μας προσφέρουν οι παιδικές μας φιλίες μας οδηγούν σε μια πιο πετυχημένη ενήλικη ζωή (Mary Benton, 2012)

Τι γίνεται όμως όσο αφορά τις φιλίες των παιδιών με ειδικές ανάγκες;

Η δημιουργία φιλιών για ορισμένα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορεί να είναι μια πρόκληση, καθώς μπορεί να έχουν έλλειψη εμπιστοσύνης ή να έχουν δυσκολία στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, ωστόσο η σύναψη φιλιών αποτελεί εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης τους (Emma Sterland,2014 ).
Στην περίπτωση των παιδιών με αυτισμό το  κοινωνικό τους παιχνίδι είναι συχνά πιο ανώριμο από των συνομηλίκων τους, έχουν λιγότερα κίνητρα για να αναζητήσουν φίλους και δεν είναι σε θέση να παράγουν το φάσμα των συμπεριφορών εκείνων που χρησιμοποιούμε για την απόκτηση φιλικών σχέσεων (Tony attwood,2014)

Ποιες είναι οι δυσκολίες που εμποδίζουν τα παιδιά με αυτισμό να συνάψουν φιλίες;
Οι Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό λόγω της έλλειψης δεξιοτήτων  φιλίας, είναι οι εξής(Mary Benton , 2012):

  • Δυσκολία αλληλεπίδρασης με συμμαθητές
  • Αδυναμία ευελιξίας σε ρουτίνες και προσωπικούς κανόνες(π.χ πάντα θα θέλει συγκεκριμένο πιόνι όταν παίζει μονόπολη)Παρεξηγούν κυριολεκτικά ή σιωπηρά μηνύματα
  • Δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν εκφράσεις του προσώπου και την γλώσσα του σώματος.
  • Δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν κοινωνικά και συναισθηματικά κατάλληλες συμπεριφορές
  • Αισθάνονται άγχος για το άγνωστο (μπορεί να σηκωθεί και να φύγει καθώς παίζει ένα παιχνίδι)

"ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΣ" - ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟΤα παιδιά με αυτισμό ίσως ποτέ να μην προσκληθούν σε ένα πάρτυ ή για να πάνε να κοιμηθούν ή να παίξουν στο σπίτι ενός άλλου παιδιού. Είναι αλήθεια πως μερικά παιδιά με αυτισμό μπορεί να μην ενδιαφέρονται για φιλίες και ίσως το βρίσκουν πολύ κουραστικό και καταλήγουν να περιπλανιόνται μόνα τους απορροφημένα στο δικό τους εσωτερικό κόσμο. Ωστόσο, υπάρχουν και εκείνα τα παιδιά που αισθάνονται αποξενωμένα και θέλουν να ανήκουν κάπου, αυτά μπορούμε να τα βοηθήσουμε και πιθανόν το πιο βοηθητικό που μπορούμε να κάνουμε είναι να εξηγήσουμε στα υπόλοιπα παιδιά-συμμαθητές, το παιδί με αυτισμό. Τα παιδιά στην πρώιμη παιδική ηλικία μπορεί να είναι πολύ ανεκτικά και να καταλάβουν τι συμβαίνει (Ann Cartwright, Jill Morgan, 2008)

Πως μπορούμε λοιπόν να καθοδηγήσουμε τους συμμαθητές καθώς και παιδιά του ευρύτερου περιβάλλοντος του παιδιού με αυτισμό, ώστε να επιτύχουμε την σύναψη φιλιών;

1ο Βήμα
Μιλήστε στα παιδιά-συμμαθητές  για τις αισθήσεις των αυτιστικών παιδιών. Σύμφωνα με την Ellen Notbohm, συγγραφέας του βιβλίου, "Δέκα πράγματα που κάθε παιδί με αυτισμό επιθυμεί να ξέρατε, «τα παιδιά με αυτισμό μπορεί να είναι δύσκολο να είναι γύρω από ορισμένα ερεθίσματα. Για παράδειγμα, ορισμένα αυτιστικά παιδιά δυσκολεύονται όταν έρχονται αντιμέτωπα με δυνατούς θορύβους, ορισμένες μυρωδιές ή ακόμα και το φως. Γνωρίζοντας αυτό μπορεί να βοηθήσετε  τα υπόλοιπα παιδιά  να καταλάβουν  γιατί ένα αυτιστικό παιδί φαίνεται ορισμένες φορές τόσο νευρικό ή αναστατωμένο. Ενθαρρύνετε τους συμμαθητές να σας ρωτήσουν απορίες τους σχετικά με το παιδί με αυτισμό. Η κατανόηση είναι το κλειδί που θα οδηγήσει στην δόμηση μιας γερής φιλίας.
2ο Βήμα
Δημιουργήστε κατάλληλες συνθήκες στο περιβάλλον της τάξης ώστε οι συμμαθητές να καλέσουν τα αυτιστικά παιδιά να παίξουν σε ομάδες ή στην παιδική χαρά.  Ορισμένα αυτιστικά παιδιά μπορεί ίσως να φαίνονται αδιάφορα για το παιχνίδι με τα άλλα παιδιά,  στην πραγματικότητα δεν είναι, απλώς δεν γνωρίζουν πώς να ενταχθούν .
3ο Βήμα
Συμβουλέψτε τα παιδιά του τμήματος σας σχετικά με το πως να αλληλεπιδρούν με ένα αυτιστικό φίλο-συμμαθητή δίνοντας απλές οδηγίες, περιμένοντας μέχρι να έχουν την προσοχή του συμμαθητή- φίλου με αυτισμό (Tiffany Raiford,2014)

Πως μπορούμε ως εκπαιδευτές και γονείς να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό;

Continue Reading

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap