Written by Μάρλεν Κεφαλίδου. Posted in ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΡΘΡΑ
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς συνηθίζουμε να δίνουμε τους φακέλους των παιδιών. Πολλοί γονείς τα κρατάνε για ενθύμιο, άλλοι γονείς τα κοιτάνε λίγο και μετά από μερικούς μήνες τα πετάνε… Το πώς θα αντιμετωπίσουν οι γονείς το υλικό που θα τους δώσουμε εξαρτάται και από εμάς και από το πόσο και πως θα τους ενημερώσουμε για τη σημασία του υλικού αυτού. Καλό είναι λοιπόν, να ενημερώσουμε τους γονείς για το τι είναι το υλικό αυτό και πως μπορούνε να το αξιοποιήσουνε δημιουργικά με τα παιδιά τους. Εκτός από ενθύμιο των παιδιών τους από το νηπιαγωγείο και «αποδεικτικό» της δουλειάς που έγινε όλη τη χρονιά στο νηπιαγωγείο οι φάκελοι αυτοί μπορούν να γίνουν αντικείμενο συζήτησης από τους γονείς με τα παιδιά τους και να δουν τι θυμούνται από τη χρονιά που πέρασε αλλά και να δώσουν την ανάλογη σημασία στα έργα τους που για τα ίδια τα παιδιά είναι η προσπάθεια μιας ολόκληρης χρονιάς. Καλό είναι να μιλήσουμε στους γονείς για το πόσο σημαντικό είναι να δώσουνε τη δέουσα σημασία στο υλικό αυτό για να κάνουμε και τα παιδιά να νιώσουνε πως κάνανε κάτι σημαντικό και πως κατακτήσανε σημαντικά πράγματα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Επίσης, μπορούμε να ενημερώσουμε τους γονείς ότι μέσα από τις εργασίες αυτές που καλό είναι να τις δώσουμε με χρονολογική σειρά (από τις παλιότερες στις νεότερες) μπορούν να δουν την πρόοδο των παιδιών τους και τις δεξιότητες που κατακτήσανε τη χρονιά που πέρασε.
Τι μπορούμε να δώσουμε:
Σπιράλ ή θερμοκολλημένα βιβλία με τις εργασίες κατά κατηγορία:
Γλώσσα
Μαθηματικά
Μελέτη Περιβάλλοντος
Εικαστικά
Ελεύθερες εργασίες των παιδιών σε αυθόρμητες δραστηριότητες
Κάθε βιβλίο καλό είναι να είναι χωρισμένο σε μήνες με ευδιάκριτες χαρακτηριστικές σελίδες.
Τα project ή τις Διαθεματικές εργασίες καλό είναι να τις δώσουμε ξεχωριστά σε ξεχωριστά βιβλία με τον τίτλο και τη χρονική διάρκεια (από τότε μέχρι τότε…) εκπόνησης κάθε προγράμματος. Αν θέλουμε μπορούμε εμβόλιμα να προσθέσουμε και φωτογραφίες που τραβήξαμε κατά τη διάρκεια των ανάλογων δραστηριοτήτων.
Σε περίπτωση που στο νηπιαγωγείο που βρισκόμαστε δεν έχουν πολλοί γονείς τη δυνατότητα να πάρουν cd ή dvd με τις φωτογραφίες όλης της χρονιάς, καλό είναι να φτιάξουμε ένα φωτογραφικό λεύκωμα, που θα περιλαμβάνει τις κυριότερες φωτογραφίες όλης της χρονιάς κατά μήνα και θα το πάρουν οι γονείς εκτυπωμένο και δεμένο σε βιβλίο. Είναι πολύ σημαντικό να ανταποκριθούμε στην αδυναμία κάποιων γονιών που δεν έχουν τα μέσα να δουν τις φωτογραφίες με ηλεκτρονικά μέσα.
Cd ή Dvd με παρουσίαση σε slideshow του φωτογραφικού υλικού όλης της χρονιάς. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το πρόγραμμα Picassa ή το Power Point ή το Windows Video Maker. Το αποτέλεσμα μπορεί να γίνει πραγματικά εξαιρετικό και συνήθως είναι και το μόνο ενθύμιο που κρατάνε τελικά οι γονείς. Όσον αφορά το φωτογραφικό υλικό καλό είναι να είναι χωρισμένο σε θεματικές ενότητες ή δραστηριότητες και αν έχουμε προνοήσει να υπάρχουν και ξεχωριστά για κάθε παιδί φωτογραφίες μόνο δικές του από όλη τη χρονιά. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς φάκελο για κάθε παιδί που εκεί θα τοποθετούμε τις φωτογραφίες που του βγάζουμε.
Μια κατασκευή που θα φτιάξουμε εμείς για κάθε παιδί με καλοκαιρινό θέμα
Μια κατασκευή που θα φτιάξουμε με τα παιδιά σαν ενθύμιο από το νηπιαγωγείο. Οι κατασκευές αυτές αποτελούνται συνήθως από πηλό ή από καλοκαιρινά υλικά (κοχύλια, βότσαλα, άμμο κλπ).
Εκτός όμως από τους γονείς σημαντικό είναι να γνωρίζουν και τα ίδια τα παιδιά τη σημασία των εργασιών τους και των ενθυμίων που θα πάρουν από το νηπιαγωγείο και να τα παροτρύνουμε να τα δείξουν στους γονείς τους και να τους εξηγήσουν τι κάνανε κάθε φορά.