interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

kindykids-workbook-1-2

Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας - 6 Μαρτίου 2014

Πηγή: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας (Ε.Η.Λ.), που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 6 του Μάρτη, θεσπίστηκε το 2004 από τη Μόνιμη Ευρωπαϊκή Επιτροπή Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών (CPLOL) ως ημέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού γύρω από θέματα επικοινωνίας, φωνής, ομιλίας, λόγου και μάθησης. Αυτήν την ημέρα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών (Π.Σ.Λ.Λ.), ως Ιδρυτικό μέλος της CPLOL και όντας ο μοναδικός σύλλογος στην Ελλάδα που εκπροσωπεί τη χώρα μας, οργανώνει Πανελλαδικά δράσεις πρόληψης.

Το κεντρικό μήνυμα της Ε.Η.Λ. είναι η κοινωνική σημασία της πρόληψης, που μπορεί να γίνει μέσα από την ενημέρωση αλλά και την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών. Αποτελεί μια ευκαιρία για διευρυμένη δημόσια επικοινωνία των επιστημόνων λογοπεδικών με το ευρύτερο κοινό, καθώς και άλλους ειδικούς, σχετικά με τις ανάγκες και τα δικαιώματα των προσώπων που αντιμετωπίζουν δυσκολία στην επικοινωνία.

Το θέμα της Ευρωπαϊκής Ημέρας Λογοθεραπείας που θα εορταστεί το Μάρτιο του 2014 είναι: “Πολυγλωσσία και Πολύπολιτισμικότητα”. Ως εκ τούτου, δίδεται έμφαση σε θέματα που αφορούν την επικοινωνία και την ένταξη συνανθρώπων μας που φέρουν διαφορετική πολιτισμική ταυτότητα, καθιστώντας την κοινωνία μας πιο ποικιλόμορφη και πολυδιάστατη. Η πολυπολιτισμικότητα, όπως σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, έτσι και στην Ελλάδα, αποτελεί πραγματικότητα και γίνεται ολοένα και πιο αισθητή κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες.

Ευρωπαϊκή Μερα Λογοθεραπείας - 6 Μαρτίου

Στην Ελλάδα, 10-20% των παιδιών είναι δίγλωσσα, πολύγλωσσα ή οι γονείς τους προέρχονται από άλλη κουλτούρα. Για το μικρό παιδί και την οικογένεια του, τα θέματα που προκύπτουν συνήθως αφορούν το σχολείο και την ένταξη του παιδιού σ’ αυτό.
Δυστυχώς όμως, αρκετές φορές, διαφαίνεται ότι η εκπαιδευτική (και όχι μόνο) κοινότητα στη χώρα μας δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει τα ιδιαίτερα θέματα που ανακύπτουν από τους δίγλωσσους ή πολύγλωσσους μαθητές.

Επιπρόσθετα, η πολιτεία καλείται να προβεί σε ρυθμίσεις για να συμπεριλάβει και να ενσωματώσει ομαλά όλα τα δεδομένα αυτής της νέας κατάστασης, έτσι ώστε να αξιοποιήσει τα οφέλη της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας. Άλλωστε, σύμφωνα με μελέτες και έρευνες, η πολυγλωσσία προσφέρει περισσότερη γνωστική ευελιξία-δημιουργικότητα, εμπλουτίζει τις γλωσσικές δεξιότητες, διευκολύνει τις μαθησιακές επιδόσεις, ευνοεί τις διαπροσωπικές σχέσεις και την επαφή με άλλους πολιτισμούς, ενώ προστατεύει κι από την άνοια!


Αν και η πολυγλωσσία αποτελεί φυσιολογική κατάσταση, γεννά αρκετές και εύλογες απορίες, όπως:

    Ποιά γλώσσα θα πρέπει να μιλάνε οι γονείς στο σπίτι στο παιδί τους; Είναι σημαντικό ο κάθε γονιός να μιλά τη γλώσσα, με την οποία νιώθει οικεία, άνετα και την οποία γνωρίζει και χειρίζεται καλά, διότι αυτό παρέχει στο παιδί ορθό γλωσσικό πρότυπο και βελτιώνει-εμπλουτίζει τις γλωσσικές του δεξιότητες.
    Η διγλωσσία συνδέεται με γλωσσικές διαταραχές; Η διγλωσσία δεν επιδρά αρνητικά στη γλωσσική εξέλιξη του δίγλωσσου παιδιού. Το γεγονός ότι το παιδί μιλά δυο γλώσσες ουσιαστικά ωφελεί τις γλωσσικές του δεξιότητες, δεν τις επιβαρύνει. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, η διγλωσσία μπορεί να συνυπάρχει με κάποια γλωσσική διαταραχή. Σε αυτήν την περίπτωση ο ειδικός-λογοπεδικός καλείται να διαφοροποιήσει τη διαταραχή από τη δίγλωσση γλωσσική ανάπτυξη, για να μπορέσει να προτείνει και να εφαρμόσει την πιο αποτελεσματική παρέμβαση.

Αναλυτικότερες απαντήσεις στις παραπάνω απορίες αλλά και σε ευρύτερα θέματα επικοινωνίας, φωνής, ομιλίας, λόγου και μάθησης πρόκειται να δοθούν στις ποικίλες, πανελλαδικές δράσεις που διοργανώνει και φέτος ο Π.Σ.Λ.Λ.. Ενδεικτικά, θα πραγματοποιηθούν:

    Κινητές Μονάδες Ανίχνευσης: δωρεάν ανιχνεύσεις επικοινωνιακών διαταραχών σε παιδιά και ενημερώσεις γονέων και επαγγελματιών
    «Μίλα για το Λόγο»: σε κεντρικά σημεία πόλεων λογοπεδικοί απαντούν σε ερωτήσεις και απορίες του κοινού
    Ημερίδες και Ομιλίες με ελεύθερη είσοδο και με θέμα την Πολυγλωσσία, αλλά και άλλες αναπτυξιακές διαταραχές σε παιδιά
    Μέσα μαζικής Επικοινωνίας: εκστρατεία ενημέρωσης από λογοπεδικούς σε ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές και έντυπα ή ψηφιακά μέσα.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν το site  www.logopedists.gr ή να επικοινωνήσουν με τη γραμματεία του ΠΣΛΛ στο  210-7779901.


ΔΡΑΣΕΙΣ:

ΚΕΝΤΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Κ.Ψ.Υ. Β/Δ τομέα του ΨΝΘ , Ανοιχτές πόρτες, Πέμπτη 6 Μαρτίου, ώρες 09:30 έως 13:00

ΚΑΛΑΜΑΤΑ: Κ.Ψ.Υ. Ανιχνεύσεις διαταραχών ομιλίας και λόγου, στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Καλαμάτας και Μεσσήνης

ΣΕΡΡΕΣ: Κ.Ψ.Υ. & το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών. Ανιχνεύσεις διαταραχών ομιλίας και λόγου, Πέμπτη 6 Μαρτίου, ώρες 07:00 έως 15:00

ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

ΑΤΤΙΚΗ:

  • Δ. Γαλατσίου: Διεξαγωγή ανιχνευτικών αξιολογήσεων νηπίων στους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Γαλατσίου.
  • Δ. Δάφνης: Διεξαγωγή ανιχνευτικών αξιολογήσεων νηπίων στους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Δάφνης.
  • Ν. Μάκρη: Διεξαγωγή ανιχνευτικών αξιολογήσεων στο Πολιτιστικό και Αθλητικό κέντρο Ν. Μάκρης (πρώην Αμερικάνικη βάση), Σάββατο 15 Μαρτίου, 10:00 έως 16:00

ΒΟΛΟΣ:                                                    

  • Διεξαγωγή ανιχνευτικών αξιολογήσεων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, στο Κ.Ψ.Υ Βόλου, Κυριακή 9 Μαρτίου, 10:00 έως 15:00

ΛΑΡΙΣΑ:

  • Διεξαγωγή ανιχνευτικών αξιολογήσεων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, στο ΚΕΔΔΥ Λάρισας, Κυριακή 9 Μαρτίου, 10:00 έως 13:00

ΠΑΤΡΑ:

  • Διεξαγωγή ανιχνευτικών αξιολογήσεων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας & σχολικής ηλικίας, στο Μέγαρο Λόγου & Τέχνης, Παρασκευή 14 Μαρτίου, 10:00 έως 13:00

ΗΜΕΡΙΔΕΣ - ΟΜΙΛΙΕΣ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ

ΑΤΤΙΚΗ:

Βάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη: «Μίλα για το Λόγο» Ενημέρωση κοινού Πέμπτη 6 & Παρασκευή 7 Μαρτίου.

Ίλιον: Ημερίδα θέμα: «Πολλές γλώσσες, πολλοί πολιτισμοί μια επικοινωνία. Προκλήσεις μάθησης και ο ρόλος του σύγχρονου Δημοτικού Σχολείου». Δευτέρα 10 Μαρτίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου στις 18:00.

Ίλιον: «Μίλα για το Λόγο» Ενημέρωση κοινού 6-8 Μαρτίου στην κεντρική πλατεία Ιλίου από 10:00 έως 14:00.

Καλλιθέα: Διανομή υλικού & ενημέρωση κοινού στο PRAXIS

Κηφισιά: Ομιλία σε αίθουσα του Δήμου Κηφισιάς

ΠΥΡΓΟΣ ΗΛΕΙΑΣ: Διανομή ενημερωτικού υλικού σε Νοσοκομεία, ειδικά σχολεία. Άρθρα στον τοπικό τύπο.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ: Διανομή ενημερωτικού υλικού, άρθρα στον τοπικό τύπο. Μαρτίου 2013.

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap