interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

kindykids-workbook-1-2

ΚΑΘΕ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ…(;;;;)

Όχι απαραίτητα… Σίγουρα η αρχή της σχολικής χρονιάς αποτελεί ίσως τη δυσκολότερη περίοδο, αλλά  με καλή θέληση (εντάξει με πολλή καλή θέληση) και σωστή οργάνωση όλα μπορούν να γίνουν ευκολότερα…

Τα καινούρια παιδιά, οι καινούριοι γονείς, πιθανόν μια καινούρια τάξη νηπιαγωγείου, όλα καινούρια και εμείς στη μέση να αναρωτιόμαστε αν θα τα καταφέρουμε και φέτος… Το μυστικό είναι η καλή οργάνωση και η (έστω και φαινομενική) αυτοπεποίθηση. Αυτό που είναι καλό να θυμόμαστε είναι ότι το πιο βασικό από όλα είναι μια ασφαλής ατμόσφαιρα για τα παιδιά, αλλά και ένα αίσθημα ασφάλειας που είναι καλό να εμφυσήσουμε στους γονείς από τις πρώτες μέρες της γνωριμίας μας.

Ας μην ξεχνάμε ότι η μετάβαση στο νηπιαγωγείο αποτελεί για γονείς και παιδιά ένα σπουδαίο γεγονός ακόμη κι αν έχουν φοιτήσει σε κάποιο παιδικό σταθμό ή σε κάποιο κέντρο προσχολικής αγωγής.

Η υποδοχή μας λοιπόν είναι καλό να βασίζεται στην καλή οργάνωση από μέρους μας (ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερες εκπλήξεις) με σκοπό να αισθανθούν παιδιά και γονείς σιγουριά και ασφάλεια απέναντι σε μας αλλά και στο χώρο του νηπιαγωγείου. Η υποδοχή μας θα πρέπει να είναι ζεστή, φιλική, με χαμόγελο και κυρίως να κρύβουμε καλά το όποιο άγχος μπορεί να μας διακατέχει αυτές τις πρώτες μέρες, ας μην ξεχνάμε ότι οι γονείς και κυρίως τα παιδιά είναι πολύ πιο αγχωμένα από εμάς κι εμείς τους υποδεχόμαστε στο χώρο μας που θα τα φιλοξενεί όλη την υπόλοιπη χρονιά.

Και ναι, σίγουρα θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και υπερευαίσθητα παιδιά ή ακόμη χειρότερα υπερευαίσθητους γονείς, παιδιά που αγχώνονται με την πιθανότητα αποχωρισμού από το οικείο για αυτά περιβάλλον, αλλά και ανασφαλείς και προβληματισμένους γονείς –ειδικά με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί τον τελευταίο καιρό γύρω μας.

Πριν από τον αγιασμό ή τις πρώτες 1-2 ημέρες μετά καλό είναι να αφιερώσουμε χρόνο στο να καθαρίσουμε , να τακτοποιήσουμε και να βάλουμε σε σειρά την τάξη μας. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τι υπάρχει μέσα στην τάξη για να γνωρίζουμε και τι θα ζητήσουμε από τους γονείς από υλικό.

Αν δουλεύουμε για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο θα βρούμε τις περισσότερες εγγραφές έτοιμες, αυτό όμως που θα πρέπει να κάνουμε είναι να καταχωρήσουμε τα στοιχεία του κάθε παιδιού σε ένα κατάλογο ώστε να είναι εύκολο για μας να ανατρέχουμε σε αυτόν όποτε είναι απαραίτητο. Καλό θα είναι μάλιστα να φτιάξουμε τον κατάλογο εις διπλούν ώστε έναν να τον κρατάμε στην τάξη και τον άλλο να τον κουβαλάμε μαζί μας.

Εκτός από τα τυπικά στοιχεία για το κάθε παιδί καλό θα είναι να ζητήσουμε από τους γονείς να συμπληρώσουν κι ένα ερωτηματολόγιο (αν δεν γνωρίζουν ελληνικά το κάνουμε προφορικά και συμπληρώνουμε εμείς το έντυπο) με πιο διευκρινιστικές ερωτήσεις όπως οικογενειακή κατάσταση (αδέλφια, διαζευγμένοι γονείς, απουσία του ενός γονιού κλπ), πληροφορίες για την υγεία του νηπίου (πιθανές αλλεργίες, κάποιο πρόβλημα υγείας κλπ), αγαπημένες συνήθειες του νηπίου (με τι του αρέσει να ασχολείται στο σπίτι), πληροφορίες για τη γενικότερη συμπεριφορά του. Βέβαια καλό είναι αυτή η ανταλλαγή πληροφοριών να είναι αμοιβαία, να δώσουμε δηλαδή κι εμείς με τη σειρά μας ένα έγγραφο στους γονείς που θα αναφέρεται στα διαδικαστικά θέματα του νηπιαγωγείου, όπως ωράριο, λειτουργία του νηπιαγωγείου, απαραίτητες πληροφορίες για το πρόγραμμα κλπ.

Μετά την συνάντηση γνωριμίας στον αγιασμό, καλό είναι να οργανώσουμε την πρώτη συνάντηση με τους γονείς, μέσα στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του νηπιαγωγείου. Κατά την διάρκεια της συνάντησης μπορούμε να ξεναγήσουμε τους γονείς στο χώρο του νηπιαγωγείου και να τους ενημερώσουμε για το πώς θα λειτουργούν οι χώροι αυτοί καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Στην συνάντηση αυτή επίσης, μπορούμε να συζητήσουμε με τους γονείς για τα υλικά που θα χρειαστούμε για κάθε νήπιο (τα οποία καλό θα είναι να είναι προσαρμοσμένα στην οικονομική κατάσταση των γονιών, χωρίς παράλογες απαιτήσεις) και να αναλάβουν οι ίδιοι να συγκεντρώσουν τα χρήματα και να τα αφήσουν σε ένα προσυμφωνημένο βιβλιοπωλείο ή να έρθουν μαζί μας την ημέρα που θα συμφωνήσουμε ότι θα πάμε για να αγοράσουμε τα απαραίτητα υλικά..

Εμείς αυτό που θα κάνουμε θα είναι να τους δώσουμε ένα χρονικό περιθώριο (περίπου μιας εβδομάδας). Με τον τρόπο αυτό δεν εμπλεκόμαστε καθόλου εμείς με τα χρήματα, δεν υποχρεώνουμε τους γονείς να τρέχουν στα βιβλιοπωλεία και επειδή πάντα υπάρχουν γονείς που θέλουν να εμπλακούν άμεσα στη σχολική ζωή του παιδιού τους, τους δίνουμε αυτήν την ευκαιρία.

Στην πρώτη συνάντηση μπορούμε ακόμη να δώσουμε τις κατευθυντήριες γραμμές για το πρόγραμμα όλης της χρονιάς, αλλά και για τους κανόνες που θα ισχύουν (υγιεινής, παιχνιδιών και βιβλίων που θα μπορούν ή όχι να φέρνουν τα νήπια μαζί τους κλπ). Είναι σημαντικό οι γονείς να έχουν συγκεκριμένη εικόνα για το χώρο μέσα στον οποίο το παιδί τους θα περνά σημαντικό χρόνο της ημέρας του και για τον τρόπο που θα ικανοποιούνται οι βασικές του ανάγκες (τουαλέτα, ύπνος, φαγητό, παιχνίδι).

Επίσης, μπορούμε να δείξουμε στους γονείς την προθυμία μας για συνεργασία με σκοπό πάντα το καλύτερο δυνατόν για τα ίδια τα παιδιά. Μπορούμε αν θέλουμε μάλιστα να δώσουμε ένα έντυπο στους γονείς με  φωτογραφίες από την τάξη, πληροφορίες πως θα χρησιμοποιείται ο κάθε χώρος και ποιοι κανόνες θα τον διέπουν. Με τον τρόπο αυτό ελαχιστοποιούμε την πιθανότητα να μεταφέρει κάθε γονιός τις προηγούμενες συνήθειες του παιδιού και μέσα στην τάξη έστω κι αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τους κανόνες που θέτουμε εμείς καθημερινά με τα παιδιά. Το έντυπο αυτό θα μπορούν να το έχουν οι γονείς στο σπίτι και να ανατρέχουν σε αυτό αν θέλουν π.χ να στείλουν το παιδί στο νηπιαγωγείο με διάφορα παιχνίδια ή αν γενικότερα έχουν απορία για το αν μπορούν ή δεν μπορούν να κάνουν κάτι.

Είναι πολύ σημαντικό τις πρώτες μέρες να θέσουμε κάποιους βασικούς κανόνες που θα γίνουν αποδεκτοί και θα είναι σεβαστοί όλη τη χρονιά. Για το λόγο αυτό επιχειρηματολογούμε για κάθε κανόνα κα ζητάμε με ηρεμία και αποφασιστικότητα τη συνεργασία των γονιών για την τήρηση των κανόνων.

Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι οι πρώτες ημέρες είναι δύσκολες όχι μόνο για μας αλλά και για τα παιδιά (πρωτίστως για τα παιδιά) και είναι καλό να τους δώσουμε τον απαραίτητο χρόνο για παιχνίδι αλλά και γνωρίσουν την τάξη, τη νηπιαγωγό, τους συμμαθητές τους, τους κανόνες, το πρόγραμμα. Η πίεση δε θα βοηθήσει κανένα. Η υπομονή άλλωστε είναι ένα από τα πιο σημαντικά προαπαιτούμενα για μια νηπιαγωγό.

Ας μην αγχωθούμε με το γνωστικό κομμάτι αλλά ας αφιερώσουμε χρόνο να μάθουμε τα νήπια και να μας μάθουν και αυτά να προσαρμοστούμε όλοι και ομαλά να κυλήσουμε στον πρώτο μήνα μέσα από παιχνίδια στην αυλή, παιχνίδια γνωριμίας, χαρούμενες στιγμές και ένα πρόγραμμα με πολλές κινητικές δραστηριότητες, που θα βοηθήσει και τα νήπια και εμάς να πηγαίνουμε στο νηπιαγωγείο με χαρά και προσμονή και όχι με το ζόρι και νεύρα, που πιθανόν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν η εμμονή μας με τις γνώσεις και το αυστηρά καθορισμένο πρόγραμμα, που θέλουμε να προωθήσουμε από τις πρώτες κιόλας μέρες. Η γνώση θα έρθει μέσα σε ένα κλίμα ευχάριστο, που παιδιά και νηπιαγωγοί θα νιώθουμε όμορφα και οικεία σε αυτό.

Καλή σχολική μας χρονιά, γεμάτη από υπέροχες εμπειρίες!!

 

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

Προτεινομενα Αρθρα

Αρθρα Για Γονεις

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap