book-presentations-1
 

Η ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Με αφορμή ένα βιβλίο... Διαβάζουμε, προτείνουμε, δημιουργούμε υλικό... Περισσότερα..
interviews-1
 

Συνεντευξεις

Γνωρίζουμε αξιόλογους ανθρώπους. Περισσότερα..

teachers-interviews
 

Η Γωνια των Νηπιαγωγων

Οι νηπιαγωγοί αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή θέση στο KindyKids.gr. Περισσότερα...

150x150-ebooks-image
 

200+ Φυλλα Εργασιας

Πρωτότυπα φύλλα εργασίας με 12 θεματικές ενότητες & δωρεάν υλικό. Περισσότερα...

kindykids-workbook-1-2

ΠΩΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Αλήθεια τι ρόλο διαδραματίζουν τα έργα τέχνης μέσα σε μια τάξη του νηπιαγωγείου; Τα τοποθετούμε στη γωνιά της τέχνης απλά για να στολίζουν την τάξη; Τα δείχνουμε στα παιδιά όταν ασχολούμαστε με ένα θέμα σαν συμπληρωματικό εποπτικό υλικό; Ασχολούμαστε με αυτά για κανένα τεταρτάκι και μετά τα τοποθετούμε στην τάξη να τα βλέπουν τα παιδιά; Σίγουρα οι περισσότεροι νηπιαγωγοί τα έχουμε χρησιμοποιήσει με τους παραπάνω τρόπους είτε από έλλειψη χρόνου (δεν είμαστε διατεθειμένοι να «ξοδέψουμε» πολύ από τον πολύτιμο χρόνο μας για να ασχοληθούμε με τους πίνακες ζωγραφικής), από έλλειψη γνώσεων (δεν γνωρίζουμε πώς να τα ερμηνεύσουμε και να τα επεξεργαστούμε με τα παιδιά) από συνήθεια (δεν τα θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικά στη μαθησιακή διαδικασία). Κι όμως μπορούμε να περάσουμε ολόκληρη χρονιά όλα μας τα θέματα προσεγγίζοντάς τα μέσα από την τέχνη και ειδικότερα μέσα από πίνακες ζωγραφικής. Τα χρώματα, τα σχήματα, τα συναισθήματα, προγραφικές δεξιότητες είναι μόνο μερικά από τα θέματα που μπορούμε να προσεγγίσουμε μέσω των έργων τέχνης.

Τα έργα τέχνης μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε σαν επιπλέον εργαλείο όταν ασχολούμαστε με ένα θέμα, είτε να αποτελέσουν τα ίδια τα έργα αφόρμηση για την προσέγγιση των θεμάτων . Πολλοί είναι αυτοί είτε καλλιτέχνες είτε παιδαγωγοί που χαρακτήρισαν τα έργα των μικρών παιδιών ως παρόμοια με αυτά μεγάλων καλλιτεχνών. Πολλές φορές μας θυμίζουν έργα σύγχρονης ζωγραφικής. Για να μπορέσουν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους θα πρέπει να βρίσκονται μέσα σε ευνοϊκές συνθήκες με πολλά ανάλογα ερεθίσματα, τα κατάλληλα μέσα αλλά και διαφορετικές τεχνικές.

Λόγω ηλικίας των παιδιών και των περιορισμών που αυτή επιβάλλει ,σίγουρα δεν μπορούμε να κάνουμε μια ανάλυση του έργου σαν να απευθυνόμαστε σε ειδήμονες αλλά σίγουρα μπορούμε να τα προσεγγίσουμε τις παρακάτω ερωτήσεις:

Ποιο παιδί μπορεί να περιγράψει τι βλέπει;

Τι χρώματα βλέπετε; Ποια χρώματα κυριαρχούν;

Ποια σχήματα μπορείτε να ξεχωρίσετε;

Μπορείτε να βρείτε που ξεκινάνε οι γραμμές και που τελειώνουν;

Τι σημαίνει «σε πρώτο πλάνο»; (Την απάντηση θα τη δώσουμε εμείς στα παιδιά)

Τι σημαίνει «στο φόντο»; (Την απάντηση θα τη δώσουμε εμείς στα παιδιά)

Ποιος μπορεί να μας πει ποια χρώματα βλέπει σε πρώτο πλάνο;

Ποια χρώματα κυριαρχούν στο φόντο;

Οι βασικές φιγούρες από τι χρώματα αποτελούνται;

Από την πρώτη φορά που θα μπούμε σε αυτή τη διαδικασία με έναν πίνακα ζωγραφικής δεν περιμένουμε να ακούσουμε τις σωστές απαντήσεις από τα παιδιά μπορούμε όμως να διερευνήσουμε τις γνώσεις τους αλλά και το πώς αντιλαμβάνονται σε αρχικό στάδιο την όλη διαδικασία.

Οι δυσκολίες που πιθανόν θα αντιμετωπίσουν τα παιδιά:

Χρώματα και χρωματικοί συνδυασμοί: Όσον αφορά τα χρώματα και τους χρωματικούς συνδυασμούς  τα παιδιά πριν μπορέσουν να ερμηνεύσουν και να αποκωδικοποιήσουν έναν πίνακα ζωγραφικής θα πρέπει να έχουν ασχοληθεί με δραστηριότητες σχετικές με τα χρώματα και τις αναμίξεις τους.

Σχήματα: Αν έχουν προηγηθεί σχετικές δραστηριότητες τα παιδιά δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα.

Γραμμές: Τα παιδιά δεν καταφέρνουν να τις καθορίσουν.

Πρώτο πλάνο: Αν αφιερώσουμε κάποιες δραστηριότητες τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τι βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.

Φόντο: Τα παιδιά μπορούν να περιγράψουν τα χρώματα που βρίσκονται στο φόντο αλλά δεν μπορούν να επεκταθούν σε πολλές λεπτομέρειες.

Αρθρα Για Γονεις

Προτεινομενα Αρθρα

KindyKids.gr E-Book

100 φύλλα εργασίας  
τεύχη 1 & 2 για
δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

Περισσοτερα

  • Διαφήμιση
  • Στατιστικά Ιστοσελίδας
  • Όροι Χρήσης
  • Sitemap