Η ΜΟΥΣΙΚΗ – ΦΥΣΙΚΟΙ ΗΧΟΙ, ΤΕΧΝΗΤΟΙ ΗΧΟΙ
Ένα project που είναι και πολύ ενδιαφέρον και μπορεί να κρατήσει εως το τέλος της χρονιάς. Μπορεί να ξεκινήσει με τις πηγες ήχου και το πως παράγεται ο ήχος και να καταλήξει στα όργανα της ορχήστρας αλλά και την εξέλιξη της ορχήστρας μέσα στο χρόνο. Αν και φαίνεται ένα θέμα που δε θα το επέλεγαν ευκολα οι νηπιαγωγοί λόγω της εξιδείκευσης που απαιτεί παρόλα αυτά τα παιδιά το βρίσκουν πολύ ενδιαφέρον και συγκρατούν πολλές γνώσεις και πληροφορίες από το συγκεκριμένο θέμα. Αποκτούν καινούρια ακούσματα αλλά έρχονται σε επαφή και με τα μουσικά όργανα και την κλασσικη μουσική.
Αρχικά μπορούμε να ξεκινήσουμε με τις πηγές του ήχου , αλλά και με το πως παράγεται ο ήχος. Εξηγούμε στα παιδιά πως για να παραχθεί ήχος χρειαζεται αέρας και μπορούμε να κάνουμε καποια πειράματα με τα παιδιά χτυπώντας αντικείμενα και το τριγωνάκι είναι επίσης, ένα καλό παράδειγμα: χτυπάμε το τριγωνάκι και σταματάμε τον ήχο πιάνοντας το τριγωνάκι. Με τον τρόπο αυτό μπορούν να κατανοήσουν τα παιδιά ότι μόλις κόβουμε τον αέρα πιάνοντας το τριγωνάκι ο ήχος σταματάει.
Μπορούμε να κάνουμε έναν γενικό διαχωρισμό στους ήχους με βάση τους φυσικούς ήχους και τους τεχνητούς.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις καρτέλες με φυσικούς ήχους και τεχνητούς καθώς και τις καρτέλες με τους ήχους μέσα σε τετραγωνάκια για να κόψετε τις εικόνες και να παίξετε διάφορα παιχνίδια ακουστικής συγκέντρωσης με τα παιδιά.
Στο παρακάτω pdf αρχείο περιέχονται οι εικόνες για να τις εκτυπώσετε:
Ηχογόνες πηγές-Φυσικοί και τεχνητοί ήχοι (δεξί κλικ – ‘Save Link As’)