ΔΡΑΣΕΙΣ - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Γαργαλήματα...
Παίρνουμε ένα φτερό και καλούμε ένα παιδί κοντά μας. Του ζητάμε να κλείσει τα μάτια του και το γαργαλάμε σε διάφορα σημεία του σώματος. Το ρωτάμε: Που σε γαργαλάω τώρα; Το παιδί θα απαντάει τα μέρη του σώματος που το γαργαλάμε και ταυτόχρονα θα τα ονομάζει και θα καταλάβουμε κι εμείς αν μπερδεύει κάποια μέρη του σώματος ή αν δεν ξέρει το όνομα από κάποια άλλα.
Ψηλοί – κοντοί, όλοι καλοί!
Φτιάχνουμε μια μεζούρα (καλό είναι να μοιάζει με κάποιο ζώο πχ καμηλοπάρδαλη) και μετράμε το ύψος των παιδιών. Μπορούμε έπειτα να κάνουμε συγκρίσεις:
Ποιος είναι ο πιο ψηλός;
Ποιος είναι ο πιο κοντός;
Ποια παιδιά έχουν ίδιο ύψος;
Μπορούμε επίσης, να ξαναμετρήσουμε τα παιδιά κατά τη διάρκεια της χρονιάς και να δούμε πόσο θα έχουν ψηλώσει.
Ακόμη μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να μπουν σε σειρά το ένα δίπλα στο άλλο και μετά να τους ζητήσουμε να μπουν με σειρά από το κοντύτερο στο ψηλότερο.
Δείξε μου το σώμα σου…
Είμαστε όρθιοι στην παρεούλα και ζητάμε από τα παιδιά να μας δείχνουν κάθε φορά το μέλος του σώματος που λέμε. Π.χ ΠΟΔΙ τα παιδιά βγάζουνε μπροστά το πόδι τους κλπ.
Σωματοπαιχνιδόλεξα…
Ονομάζουμε κάποιο μέρος του σώματος και ζητάμε από τα παιδιά να βρουν λέξεις που κάνουν ρίμα με αυτό το μέρος του σώματος. Π.χ
ΠΟΔΙ – ΧΤΑΠΟΔΙ
ΧΕΡΙ – ΜΑΧΑΙΡΙ – ΑΣΤΕΡΙ
ΜΑΤΙ – ΚΑΝΑΤΙ - ΡΑΧΑΤΙ – ΓΙΝΑΤΙ κλπ
Μετά μπορούμε να φτιάξουμε κι ένα ποίημα…
Πόσο καλά με ξέρεις;
Κλείνουμε με ένα μαντήλι τα μάτια ενός παιδιού και το βάζουμε στο κέντρο της Παρεούλας. Μπροστά του βάζουμε ένα άλλο παιδί και ζητάμε από το παιδί με τα κλειστά μάτια να το ψηλαφίσει και να μαντέψει ποιο παιδί είναι.
Σκετσαρίσματα…
Κάνουμε 3-4 ομάδες παιδιών ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών στην τάξη μας και τους δίνουμε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί του μέτρου. Τα παιδιά αποφασίζουν ποιο παιδί θα κάνει το μοντέλο και θα ξαπλώσει στο χαρτί για να το ζωγραφίσουν και μετά ζωγραφίζουν πάνω του όλες τις λεπτομέρειες. Τα ρούχα, τα μαλλιά, τα μάτια κλπ.
Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου…
Παίζουμε τον καθρέφτη. Βάζουμε απαλή μουσική να ακούγεται και τοποθετούμε δυο παιδιά απέναντι το ένα από το άλλο. Αποφασίζουμε ποιο παιδί θα κάνει τις κινήσεις και ποιο θα κάνει τον καθρέφτη και το παιχνίδι αρχίζει!
Παλαμοπαίχνιδο…
Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια και τους ζητάμε να βάλουν τις παλάμες τους ανταμωτά και να μετρήσουν ποιο παιδί έχει την μεγαλύτερη ή την μικρότερη παλάμη.
Οι Σταχτοπούτοι και οι Σταχτοπούτες
Στέλνουμε ένα παιδί έξω από την αίθουσα και ζητάμε από τα υπόλοιπα παιδιά να βγάλουν το ένα τους παπούτσι . Φωνάζουμε το παιδί να έρθει μέσα και του ζητάμε να ταιριάξει το σωστό παπούτσι στο σωστό παιδί. Αν αυτό είναι πολύ εύκολο, τα παιδιά βγάζουνε και τα δυο τους παπούτσια, οπότε αυτόματα το παιχνίδι δυσκολεύει.
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!