ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΜΑΡΙΑ ΔΡΑΓΑΣΙΑ
Λίγα λόγια για μένα
Είμαι η Μαρία Δραγασιά και νιώθω μεγάλη υπερηφάνεια που είμαι νηπιαγωγός! Ναι, υπερηφάνεια... Που κατάφερα να κάνω την μεγάλη μου αγάπη, επάγγελμα. Που μαζί με τα παιδιά μπορώ να γίνομαι και να νιώθω κι εγώ παιδί!
Γεννήθηκα, μεγάλωσα και διαμένω μόνιμα στην πόλη της Κατερίνης. Το 2004 πέρασα στο Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου με έδρα τη Ρόδο, φοίτησα εκεί κατά το πρώτο εξάμηνο σπουδών και στη συνέχεια μετεγγράφηκα στο αντίστοιχο τμήμα της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ. στη Θεσσαλονίκη. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου είχα την ευκαιρία να συναντήσω και να συνεργαστώ με εξαίρετους ανθρώπους, που κατάφεραν να με κάνουν να αγαπήσω ακόμη περισσότερο αυτό που είχα ήδη επιλέξει και φυσικά να πειστώ πως είχα κάνει τη σωστή επιλογή. Δε θα ξεχάσω τα χαρακτηριστικά και γεμάτα ενθάρρυνση λόγια των νηπιαγωγών των Πειραματικών Νηπιαγωγείων Πανοράματος Α.Π.Θ., κατά τη διάρκεια των πρακτικών μου ασκήσεων. Λόγια που έμειναν χαραγμένα στη μνήμη και την ψυχή μου, που με βοήθησαν να εξελιχθώ πρώτα ως άνθρωπος και μετέπειτα ως εκπαιδευτικός... “Είσαι γεννημένη νηπιαγωγός. Μαγεύεις τα παιδιά!”.
Η εμπειρία μου στο χώρο της εκπαίδευσης είναι πολύ μικρή. Ασχολήθηκα ευκαιριακά με τη δημιουργική απασχόληση παιδιών προσχολικής ηλικίας, ως νηπιαγωγός με καθεστώς σύμβασης σε δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και μέχρι πρόσφατα συνεργαζόμουν με το Δ.Ι.Ε.Κ. Κατερίνης ως Επόπτρια Πρακτικής Άσκησης της ειδικότητας Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργίας και Έκφρασης. Διαφορετική εμπειρία, μα συναρπαστική για τους δικούς της λόγους. Δουλεύοντας με παιδιά, είχα την ευκαιρία να ζήσω από πολύ κοντά το μεγάλωμά τους... τις αγωνίες τους, τις λαχτάρες τους, τις χαρές και τις απογοητεύσεις τους... Εύχομαι να με αξιώσει ο Θεός, να ζήσω από κοντά το μεγάλωμα και την εξέλιξη των δικών μου παιδιών!
Σε καλωσορίζουμε στο kindykids.gr! Θα θέλαμε να μάθουμε λίγα πράγματα για σένα!
Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με το λειτούργημα του νηπιαγωγού;
Το 2003, όταν και πρωτοσυμμετείχα στις πανελλήνιες εξετάσεις, ήταν πλέον ξεκάθαρη και κατασταλαγμένη η απόφασή μου για το ποιά κατεύθυνση σπουδών ήθελα να ακολουθήσω... Νηπιαγωγός! Αυτό ήθελα από τότε... Να δουλεύω με παιδιά, να είμαι σε ένα περιβάλλον με χαρούμενα πρόσωπα, με χαμόγελα, ζωντάνια, δράση! Δεν τα κατάφερα με την πρώτη φορά και επειδή η αγάπη μου παρέμενε και δυνάμωνε, έδωσα για δεύτερη φορά εξετάσεις και ευτυχώς τα κατάφερα. Γιατί όταν κάτι το θέλεις πολύ, το διεκδικείς μέχρι τέλους. Κι εγώ το διεκδίκησα.
Τι αγαπάς περισσότερο και τι λιγότερο στη δουλειά μας;
Αγαπώ την αθωότητα της παιδικής σκέψης, την ζωντάνια τους! Που με ένα γλυκό χαμόγελο και μια σφιχτή αγκαλιά σε κάνουν να ξεχνάς τον οποιοδήποτε προβληματισμό σου. Το στενάχωρο της δουλειά μας είναι που πολλές φορές αναγκαζόμαστε, λόγω μη επάρκειας υλικού, να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη μας για να επιτελέσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το έργο μας.
Πως ονομάζεται το blog σου και πόσο καιρό το έχεις;
Τον Απρίλιο του 2011 δημιούργησα το προσωπικό μου ιστολόγιο, το οποίο ονομάζεται “Ταξίδι στη Χώρα των Παιδιών!” http://xwrapaidiwn.blogspot.gr/ . Σήμερα, αριθμεί περίπου 530 εγγεγραμμένα μέλη ενώ η συνολική επισκεψιμότητά του αυτά τα 3 χρόνια παρουσίας του στην “μπλογκογειτονιά”, αγγίζει τις 1.300.000 επισκέψεις.
Γιατί αποφάσισες να φτιάξεις το δικό σου blog;
Το 2011, σε μία περίοδο όπου είχα αρκετό ελεύθερο χρόνο, σκέφτηκα πως έπρεπε να κάνω κάτι, αρχικά για να διατηρήσω την επαφή με τη δουλειά μου, αλλά παράλληλα και για να αλληλεπιδρώ με συναδέλφους, που έχουν όλο το μεράκι και τη διάθεση να κάνουν το κάτι παραπάνω για να εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο. Ήθελα να μοιραστώ όλα όσα είχα δει, ακούσει, διαβάσει σε σχέση με τη δουλειά μας. Η γνώση άλλωστε υπάρχει για να διαχέεται και να μοιράζεται! Τότε, δεν υπήρχαν αρκετά εκπαιδευτικά ιστολόγια “στον ιντερνετικό αέρα”... Έτσι η σκέψη του να “εισάγω” κάτι νέο, ενισχύθηκε και απέκτησε “σάρκα και οστά”, μέσω του Blog μου.
Πόσο εύκολο είναι να συνδυάζεις τη δουλειά στο σχολείο και τη διατήρηση ενός προσωπικού blog που θέλει συνεχή ενημέρωση και επιπλέον δουλειά καθημερινά;
Στο ιστολόγιό μου φιλοξενώ εποπτικό υλικό που εγώ δημιουργώ για τις ανάγκες της δουλειά μου , δραστηριότητες που κάποια στιγμή υλοποίησα στην τάξη, βρήκαν θετική ανταπόκριση από τους μαθητές μου και θεωρώ ότι αξίζει να προβληθούν, ιδέες κατασκευών και δράσεων που βρήκα και με ενθουσίασαν. Δεν ανήκω στην περίπτωση των συναδέλφων που είναι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί και παράλληλα αφιερώνουν πολύτιμο χρόνο για να προβάλλουν τη δουλειά που υλοποιούν στην τάξη τους.
Τι έχεις κερδίσει από την αλληλεπίδραση με άλλες συναδέρφους μέσα από το διαδίκτυο;
Αμέτρητα τα οφέλη... Νέες ιδέες, γνώσεις, εμπειρία. Συναδέλφισσες που δεν διστάζουν να δώσουν ένα χέρι βοηθείας σε όποια το έχει ανάγκη! Που είναι εκεί για να σε ενθαρρύνουν όταν κάποια δραστηριότητά σου δεν είχε την ανταπόκριση που περίμενες, αλλά και για να σε επιβραβεύσουν όταν δοκίμασες το κάτι διαφορετικό στην τάξη σου, παρά τις δυσκολίες που ενδεχομένως να αντιμετώπιζες. ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ! Ναι, αυτό το αναφέρω με κεφαλαία γράμματα... Διαπιστώνω πως επειδή ο στόχος όλων μας είναι κοινός, γινόμαστε μια γροθιά και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να θέσει την οποιαδήποτε αμφισβήτηση, για το εάν είναι λειτούργημα αυτό που επιτελούμε καθημερινά ή όχι.
Τι μας μαθαίνει τελικά το νηπιαγωγείο; Στα παιδιά, αλλά και σε εμάς τους ενήλικες…
Το νηπιαγωγείο είναι ένα σχολείο για μικρούς και μεγάλους! Μας προβληματίζει, μας κινητοποιεί, μας ευαισθητοποιεί... Μας κάνει καλύτερους ανθρώπους!
Αν μπορούσες να δώσεις μια συμβουλή στους γονείς που έχουν παιδιά στο νηπιαγωγείο, ποια θα ήταν αυτή;
Το πιο σημαντικό, που δυστυχώς δεν συμβαίνει, είναι οι γονείς να ακούν τα παιδιά τους! Να είναι ουσιαστικά παρόντες όταν τα παιδιά τους θέλουν να μοιραστούν τις αγωνιές τους, τους φόβους τους, την επιτυχία τους! Δε μετρά η ποσότητα του χρόνου αλλά η ποιότητά του... Τα παιδιά έχουν ανάγκη την υποστήριξη, την ασφάλεια ότι δεν θα τα κοροϊδέψουν αλλά θα τα ενθαρρύνουν.
Στα δύσκολα χρόνια της κρίσης που διανύουμε τι δυσκολίες έχει να αντιμετωπίσει μια νηπιαγωγός και πως τις ξεπερνά;
Οι δυσκολίες που κυρίως καλείται να αντιμετωπίσει μια νηπιαγωγός εντοπίζονται στην ανεπάρκεια πολλές φορές του εκπαιδευτικού υλικού που απαιτείται για να κάνει τη δουλειά της. Υπάρχουν φορές που από μια σχολική τάξη απουσιάζουν για καιρό τα στοιχειώδη. Και τότε καλείσαι να μηχανευτείς τρόπους και για να συνεχίσεις όσο πιο αξιοπρεπώς και με συνέπεια μπορείς το έργο σου αλλά και για να μην αισθανθείς ότι αυτό παρεμποδίζεται. Και η απάντηση σε αυτό, είναι η μαγική λέξη “Ανακύκλωση”!
Που κρύβεται το μυστικό για να μην χάνει μια νηπιαγωγός την όρεξη και το κέφι της για δουλειά, τη στιγμή που αντιμετωπίζει καθημερινά τόσες πολλές αντιξοότητες;
Νομίζω πως η αγάπη για αυτό που κάνεις, υπερνικά τα οποιαδήποτε εμπόδια. Μπορεί να ακούγεται πολύ ιδανικό και εξωπραγματικό αυτό που λέω, αλλά νομίζω πως όταν αγαπάς πολύ αυτό που κάνεις, δύσκολα χάνεις το κέφι σου! Δεν εφησυχάζεις, αλλά με τον έναν ή άλλο τρόπο προσπαθείς να παραμένεις όρθιος, γιατί αυτό υποσχέθηκες όταν έδινες τον όρκο του Παιδαγωγού.
Τι σου λείπει περισσότερο από την εκπαιδευτική πραγματικότητα του σήμερα;
Θα ξαναεπισημάνω το θέμα της ανεπάρκειας του εκπαιδευτικού υλικού! Είναι το κυρίαρχο κατα τη γνώμη μου. Έχεις το μεράκι, τη λαχτάρα να δουλέψεις δημιουργικά και καινοτόμα προγράμματα με τους μαθητές σου... αλλά χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό και την υποδομή, πώς θα το επιτύχεις;
Θέλεις να μας πεις δυο λόγια για το KindyKids.gr;
Για το Kindykids μιλούν καθημερινά και με την πιο δυνατή φωνή, οι χιλιάδες συνάδελφοι που συμβουλεύονται εδώ και 3 χρόνια το πλούσιο και παράλληλα καινοτόμο υλικό του, για να επιτελέσουν το έργο τους! Από τη μεριά μου θα ευχηθώ να παραμείνει εξίσου δημιουργικό για πολλά ακόμη χρόνια! Γιατί πολλοί εκπαιδευτικοί, σε όποια γωνιά της Ελλάδας κι αν βρίσκονται, οι οποίοι αντιμετωπίζουν κυρίως δυσκολίες λόγω ανεπάρκειας εκπαιδευτικού υλικού στην τάξη τους, χάρη στο Kindykids κατάφεραν να μην χάσουν το μεράκι και τον ζήλο για τη δουλειά τους!
Ευχαριστούμε από καρδιάς για αυτήν τη συνέντευξη!