Ο ΠΑΡΑΤΑΙΡΟΣ Ο ΤΕΡΗΣ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ Ο ΑΣΤΕΡΗΣ - ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΤΣΟΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΒΒΑΛΑΣ
ΒΙΒΛΙΟ: Ο ΠΑΡΑΤΑΙΡΟΣ Ο ΤΕΡΗΣ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ Ο ΑΣΤΕΡΗΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΤΣΟΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: STEVE SMALLMAN - BRUNO MERZ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΣΑΒΒΑΛΑΣ
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΣΕΙΡΑ: ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Ψηλά στο βουναλάκι ζει ένα… τερατάκι! Οι κάτοικοι του κοντινού χωριού πιστεύουν ότι ο καιρός αλλάζει ανάλογα με τη διάθεσή του. Εδώ και μέρες το τερατάκι νιώθει μόνο και ο καιρός είναι απαίσιος. Οι xωρικοί, για να το ευχαριστήσουν και να δουν ξανά τον ήλιο, αποφασίζουν να του στείλουν ένα κέικ. Είναι όμως το κέικ αυτό που θέλει ο Τέρης για να αλλάξει διάθεση ή μήπως είναι κάτι άλλο;
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ:
Αλήθεια γιατί ο Τέρης ζει μόνος του και πως η διάθεσή του είναι ικανή να επηρεάσει τη ζωή των άλλων; Πόσο ρόλο παίζει η εξωτερική εμφάνιση στα συμπεράσματα που βγάζουμε για τους άλλους; Μπορούμε αλήθεια να γνωρίζουμε τι σκέφτονται και τι πραγματικά νιώθουν αν δεν τους πλησιάσουμε;
Ένα βιβλίο για την περιθωριοποίηση και τη μοναξιά που βιώνουν όσοι είναι διαφορετικοί... Τις περισσότερες φορές όχι επειδή το επέλεξαν, αλλά επειδή οι άλλοι δεν τους έδωσαν μια ευκαιρία. Ο παραταιρος Τέρης μπορεί να μη μοιάζει με τους άλλους, άλλα σίγουρα αν του δίνανε μια ευκαιρία θα τους αποδείκνυε ότι δεν είναι και τόσο φοβερός όσο πιστεύουν.
Έτσι και τα παιδιά οφείλουν να γνωρίζουν πως το να δίνουμε την ευκαιρία στους άλλους, να τους γνωρίσουμε καλύτερα μπορεί να βγει μόνο σε καλό! Μια ιστορία για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή. Για τα συναισθήματα που απορρέουν όταν ανοίγουμε στους άλλους μια αγκαλιά και για την ομορφιά του κόσμου εκείνου, όπου όλοι είναι αποδεκτοί και απολαμβάνουν το σεβασμό ο ένας του άλλου.
Ένα βιβλίο που προάγει το σεβασμό στη διαφορετικότητα και αναπτύσσει τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών.
ΤΟ KINDYKIDS.GR ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ:
Για το συγκεκριμένο βιβλίο το KindyKids.gr προτείνει:
Δραστηριότητες:
Να περιγράψουμε τις σκέψεις που μας έρχονται στο μυαλό βλέποντας τον Τέρη (πριν διαβάσουμε την ιστορία και στη συνέχεια αφού διαβάσουμε την ιστορία)
Να χαρακτηρίσουμε τη συμπεριφορά των κατοίκων συμφωνούμε ή διαφωνούμε; Και να αιτιολογήσουμε το γιατί
Να περιγράψουμε τα συναισθήματα που πιστεύουμε οτι αισθάνεται ο Τέρης που ζει απομονωμένος
Να βάλουμε τον εαυτό μας στη θέση του Τέρη
Να συζητήσουμε για τη σημασία της εξωτερικής εμφάνισης και πως αυτή επηρεάζει τις αποφάσεις μας όταν κρίνουμε τους άλλους
Να σκεφτούμε μήπως υπάρχει κάποιο παιδί (στη γειτονιά, το σχολείο, την τάξη) που μπορεί να νιώθει όπως ο Τέρης και να προτείνουμε τρόπους ώστε να το πλησιάσουμε
Να δραματοποιήσουμε την ιστορία
Να αλλάξουμε το τέλος της ιστορίας