ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Όταν συζητάμε με τα παιδιά το θέμα ΠΟΛΕΜΟΣ – ΕΙΡΗΝΗ μπορούμε να χρησιμοποιούμε σχετικά έργα τέχνης για το σχεδιασμό και τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων.
Η εικόνα βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες ευκολότερα. Μπορούμε να αναλύσουμε τους πίνακες είτε ως έργα τέχνης: αναλύοντας τα χρώματα , τις μορφές, τα σχήματα που βλέπουν τα παιδιά είτε ως προς το θέμα που πραγματεύονται: πόλεμος, ειρήνη. Ιδέες για δραστηριότητες θα βρείτε παρακάτω:
ΠΟΛΕΜΟΣ:
- Βλέπουμε με τα παιδιά πίνακες ζωγραφικής που αναφέρονται στον πόλεμο. Συζητάμε με τα παιδιά για το τι βλέπουν, τι συναισθήματα τους προκαλεί η εικόνα και αν πιστεύουν πως τα έργα τέχνης «μιλάνε» για ειρήνη ή πόλεμο.
- Συζητάμε με τα παιδιά την επιλογή των χρωμάτων στους πίνακες που βλέπουν. Είναι χαρούμενα χρώματα; Μας προκαλούν χαρά ή λύπη; Ποια χρώματα κυριαρχούν;
- Τι μπορεί να νιώθουν οι άνθρωποι που είναι ζωγραφισμένοι στους πίνακες αυτούς; Χαρά, λύπη, πόνο κλπ. Γιατί πιστεύετε ότι νιώθουν έτσι;
- Να φτιάξουμε ιστορίες με αφορμή κάποιον- κάποιους από τους πίνακες που παρατηρούμε.
- Να ζωγραφίσουμε πολεμικές σκηνές. Τι χρώματα χρησιμοποιούν τα παιδιά; Γιατί επιλέγουν τα συγκεκριμένα χρώματα;
- Να συζητήσουμε με τα παιδιά που αλλού έχουν δει παρόμοιες εικόνες (κάποια παιδιά θα μας που σε κινούμενα σχέδια, άλλα παιδιά στις ειδήσεις, οι απαντήσεις εδώ μπορεί πραγματικά να μας εκπλήξουν)
- Να αναλύσουμε τον πίνακα με το παιδί πίσω από τα συρματοπλέγματα. Γιατί μπορεί να βρέθηκε εκεί; Τι πιστεύετε ότι νιώθει; Πως το καταλάβατε;
- Υπάρχει κάτι καλό που μας προσφέρει ο πόλεμος και τι;
Στο παρακάτω pdf αρχείο θα βρείτε τους πίνακες για να τους εκτυπώσετε:
ΕΙΡΗΝΗ
- Από τους πίνακες που βλέπουμε ποιο πουλί νομίζετε ότι συμβολίζει την ειρήνη; Η ιστορία από τη Βίβλο με το Νώε και το περιστέρι που και τότε συμβόλιζε την ειρήνη.
- Αναλύουμε τον πίνακα που αναπαριστά την Ειρήνη. Πως επιλέγει ο ζωγράφος να την παρουσιάσει; Τι κρατάει; Γιατί πιστεύετε ότι είναι μαζί της μικρά παιδάκια και όχι μεγάλοι;
- Συζητάμε με τα παιδιά την επιλογή των χρωμάτων στους πίνακες που βλέπουν. Είναι χαρούμενα χρώματα; Μας προκαλούν χαρά ή λύπη; Ποια χρώματα κυριαρχούν;
- Τι μπορεί να νιώθουν οι άνθρωποι που είναι ζωγραφισμένοι στους πίνακες αυτούς;
- Να φτιάξουμε ιστορίες με αφορμή κάποιον- κάποιους από τους πίνακες που παρατηρούμε.
- Να ζωγραφίσουμε πολεμικές σκηνές. Τι χρώματα χρησιμοποιούν τα παιδιά; Γιατί επιλέγουν τα συγκεκριμένα χρώματα;
- Να περιγράψουμε τις ειρηνικές στιγμές. Πιστεύετε ότι περνάνε καλά οι άνθρωποι; Θα μπορούσαν να τα κάνουν αυτά που βλέπετε στους πίνακες, οι άνθρωποι αν υπήρχε πόλεμος;
- Το κοριτσάκι με το περιστέρι γιατί συμβολίζει την ειρήνη;
- Βλέπουμε και τους πίνακες που έχουν μαζί εικόνες από πόλεμο και ειρήνη και συγκρίνουμε τις δυο αντίθετες εικόνες.
- Με αφορμή τους πίνακες που είδαμε να φτιάξουμε «παγωμένες εικόνες» με ρούχα και αντικείμενα που έχουμε στην τάξη με ειρηνικές στιγμές.
- Να φτιάξουμε ένα περιστέρι με την τεχνική του κολάζ
Στο παρακάτω pdf αρχείο θα βρείτε τους πίνακες για να τους εκτυπώσετε:
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ
Στο παρακάτω pdf αρχείο θα βρείτε τους πίνακες για να τους εκτυπώσετε:
ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ